1

Onderwerp: marsepein

hallo
ik wil dit jaar de taart van mijn dochter bekleden met marsepein, moet hier ook botercreme onder........en hoe krijg ik t voor elkaar om nou eens mooie bloemen en vlinders te spuiten met icing wat een drama is dat zeg........

2

Re: marsepein

Onder marsepein is het noodzakelijk om botercreme te doen. Eventueel zou je ook gezeefde abrikozenjam kunnen nemen.
Dit is om de marsepein aan je biscuit te laten "plakken".

Wat is er precies een drama met icing spuiten? Je zou eens een workshop kunnen volgen bij iemand van het forum hier. Als je het live ziet bij iemand lukt het vaak beter, sprak ik uit ervaring;-)

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

3

Beter botercreme dan jam onder je marsepein!!!!!!!!

Enne dat spuiten... oefening (v

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Als je toch bezig bent met marsepein zou ik bloemetjes uitsteken! Lukt altijd. Als het voor je dochter is, heb je vast wel ergens een kleisetje in huis, daar zit gegarandeerd iets bruikbaars tussen. Of anders heb je misschien koekjesuitstekers. Persoonlijk vind ik uitgestoken bloemen zelfs mooier dan gespoten bloemen. In elk geval mooier dan door mij gespoten bloemen :O :D

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Gezeefde abrikozenjam werkt op zich best goed (ik deed 'vroegâh' niet anders :P), maar botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Wat betreft bloemetjes en vlinders spuiten met icing die niet lukken:
Het is zo, dat die vaak niet lukken omdat de icing niet de juiste substantie (dikte) heeft. Probeer eens de helft te pakken van de hoeveelheden hier aangegeven bij recepten. Je moet minimaal 5 minuten mixen, dat scheelt al heel veel.
De icing is dik genoeg voor de lijntjes van de vlinders als je 'pieken'kan trekken die wat langer blijven staan in de icing. Ik hoop dat je het snapt :S

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl