1

Onderwerp: vulling chocoladetaart

Mijn dochtertje word 6 jaar, en wil graag een chocoladetaart. Ik heb een probeersel gemaakt van chocoladecake, gevuld met slagroom en slagroom met moccasmaak   ( stevig gemaakt met gelatine). Nou was het wel aardig, maar vrij vlak van smaak, ik mis iets. Omdat het een kinder taart is, wil ik geen drank gebruiken, wie heeft er lekkere ideeen?

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

2

Re: vulling chocoladetaart

Kersenvulling en slagroom is lekker bij chocoladetaart.

3

Botercreme met oreokoekjes, dulce de leche, hazelnootpasta(-mousse).

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

4

Of een vulling van slagroom waarin je toblerone hebt laten smelten. Of Milky Way, of BobBonBloc, of Mars, of gewone melkchocolade offe...kan met van alles. En dan een laag kersenvlaaivulling erbij vind ik heel erg lekker :9 :Y :D

Groetjes, Sylvia

5

After eightmousse,
Crisperchocolaagje en botercreme.
Viel hier heel erg goed in de smaak. Maar dit is wel persoonlijk.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

6

Ik zou gaan voor leker luchtige botercreme (eventueel met kleine stukjes chocolade erdoor :P ) en een laagje jam. Welke jouw kinderen het lekkerste vinden. Als je alleen maar chocolade en mokka gebruikt krijg je dus die vlakke smaak. Door iets van kersen (zoals karentje zei) krijg je een frisse tussendoor smaak.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

7

Oke, de chococake staat in de oven, ik snij hem straks in stukjes, en ga gewoon wat verschillende vullingen proberen. Ik heb oreokoekjes gekocht (had er nog nooit van gehoord, maar zag ze bij bas v.d. heijden voor 0,99 in een aanbiedingsbak liggen), slagroom, marsen, kersenjam etc.. Dulce de leche heb ik niet kunnen vinden, maar ik zal morgen eens bij de c1000 gaan kijken. Als ik mars in de slagroom laat smelten, klop ik het dan daarna gewoon luchtig?
groetjes en bedankt, anita

Groetjes van anita

8

Beetje late reactie, je bent natuurlijk allang klaar met je vullingen. Als ik chocolade in slagroom heb laten smelten laat ik het idd afkoelen en daarna klop ik het op. Leuk om verschillende dingen uit te proberen. Welke vond je lekker?

Groetjes, Sylvia

9

Het was moeilijk kiezen want eigenlijk was alles lekker! De chocolade in slagroom heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat ik niet zeker wist of dat ging lukken, maar het lekkerste vond ik een vulling die ik op taartacradabra heb gezien! Gele room mengen met gesmolten chocolade, en daarna mengen met slagroom. Ik had nog bosvruchtenjam in huis, die heb ik ertussen gedaan en dat was heerlijk. Ik dacht dat jam ertussen niet zo lekker zou zijn, maar omdat iedereen me dat aanraadde heb ik het gelukkig geprobeerd, want het frist de taart lekker op.

Groetjes van anita