1

Onderwerp: welke maten gebruiken voor stapeltaart??

hallo,
wie o wie kan mij helpen aan een mooie verhouding tussen de taarten als ik een stapel taart wil maken voor 50 personen.
ik kom er niet uit hoor, heb gekeken bij felic nog wat maar dan kijk ik naar aantal personen en naar de maten die de bakvormen verschillen en vraag me dan af verschilt dat genoeg voor een mooie verhouding?
wie o ie kan mij dus helpen?
Ik wacht in spanning af en ik hoor het graag,
groetjes mireille

groetjes mireille

2 Laatst bewerkt door lune (01-02-2008 14:18)

Re: welke maten gebruiken voor stapeltaart??

Ik heb laatst een taart gemaakt met 30 cm, (maar die stond er inderdaad niet op) 24 cm en 18 cm en dat zag er wel redelijk uit en volgens mij zou dat voor (ff spieken) 50 personen moeten zijn, en anders zet ik altijd even mijn bakvormen op elkaar om te kijken of ik wel een redelijk randje overhoud zeg maar.

ik vond trouwens 4 cm een te klein verschil en zou toch minimaal 6 cm ertussen houden

Alles goed???? nee 3 fout

3

Ik ben het met Lune eens. 6 cm is een heel mooi verschil tussen de taarten

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Ik had trouwens geen ronde vorm van 30 cm en heb dus een vierkante taart van 32x32 gebakken, en van stevig karton een rondje geknipt, die op de taart gelegd en er langs gesneden.
Behalve dat er wat extra kruimels zaten was dat prima gelukt

5

oh ja.........en mensen bestellen altijd een taart voor het aantal personen die ze verwachten, maar natuurlijk zijn er altijd een paar aan het sonja bakkeren of lusten gewoon niet........of komen niet op het feest, bij zulke grote formaten blijft er bijna altijd taart over is mijn ervaring dan (maar wij durven dan toch niet voor 48 personen te bakken :lol:)