1

Onderwerp: Hoe bakken jullie grote formaten taarten?

Ik moest vandeweek een taart bakken 32x32 en die zou op zich best in de oven passen, ware het niet dat mijn bakplaat zo'n leuk opstaand randje heeft, waardoor het dus niet past, ook op mijn rooster niet, die heeft ook zo'n randje

HEt was een verstelbare bakrand die ik dus nu  op mijn omgekeerde rooster heb gezet, op zich wel gelukt, maar de bovenkant wordt dus niet zo netjes strak, daar staan de ribbeltjes van het rooster in, wat natuurlijk wel weer weg te werken is met botercreme, uiteindelijk zag je er niets van, maar ik vroeg me wel af hoe jullie dat doen dus, ik zie hier af en toe van die mega grote taarten voorbij komen.

Of hebben jullie gewoon een hele grote oven? :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: Hoe bakken jullie grote formaten taarten?

ik denk een grote oven en als ik zelf een grote maat taart moet bakken, dan bak ik er gewoon twee en leg ze naast elkaar zodat ik de juiste maat heb.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3 Laatst bewerkt door Carin (31-01-2008 12:50)

Ik heb ook (meerdere zelfs) hele grote vormen die niet op de plaat passen. Ik heb ze nog niet gebruikt, maar ik denk dat als ik ze ga gebruiken ik ze op de bodem van de oven ga zetten, dus alle roosters en platen eruit.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

en wijzig je dan nog iets aan de (aflopende :lol:) baktijd? omdat hij dan lager staat?

5

Dat weet ik nog niet... want ik heb het zo nog nooit gedaan :lol:
Maar ik denk dat ik dan inderdaad met AFlopende bakTEMP ga bakken :Y

Groetjes, Carin

6

Carin

Je moet echt niet de taart op de bodem zetten, dan kan de lucht niet circuleren en heb je als resultaat een zwarte onderkant (ik spreek uit ervaring)

groetjes Kim http://www.mijnalbum.nl/Album-VWDN4MEV
Begin elke dag met een stralende lach!

7

De lucht kan wel circuleren hoor als 'ie op de bodem staat.Alleen gaat 'ie niet onder de taart door.
En dat ondervang je door met een AFlopende temp te bakken.
Maar goed, ik zei al, heb het nog niet geprobeerd.

Groetjes, Carin

8

Ik heb een Aga fornuis en er kunnen GROTE cakes in gebakken worden! Als je de ovendeur open doet tijdens het cake bakken zakken ze ook niet in.
Ik heb ook een cake-baker daarin mislukt een cake nooit. Het is een pan waar een "rekje" in zit en daar staat een  cakeblik in. Het werkt dan als een klein "oventje"in de oven.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

9

Ik zet wel een grote vorm die niet tussen de randjes past gewoon op een omgekeerd rek, maar met een bakrand is dat wel lastiger natuurlijk. Op de bodem zetten vond ik ook een slecht plan :'( ;) Zwart zeg maar. Wel mooi diep zwart :)
Dus je hebt er niets aan, geen oplossing. Ik heb een bakblik van 40 cm (rond) en die kan er net in, maar dan wel

Mijn website: Presentaart

10

mmmmmm dus jullie hebben ook niet echt DE oplossing (behalve een aga fornuis kopen :lol:, maar dan wil ik er ook een nieuwe keuken omheen.

11

Ik heb de oplossing, kom maar bij mij bakken !!!!!!
35 cm past nog net in mijn oven. Ik heb het nog niet geprobeerd met bakken maar het blik past wel.

12

En als je dan toch bij Mirjam bent, kom je daarna een bakkie bij mij doen :+
Bij mij past het  trouwens ook allemaal gewoon in de oven en die is niet eens extreem groot? Toch?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

Nou dat lijkt me gezellig, maar gezien een eerder topic :ik kom de stad niet uit met de auto :S, poeldijk gaat nog net, ik rijd dus echt bijna nooit auto.
En Marian.........jou kan ik echt nooooooit meer terugvinden zonder mijn chaufeurend vriendin met haar tomtom :lol:
(wat een trut ben ik he)

14

Nee Petra, je bent geen trut.
Poeldijk dan ben je al een heeeeeeeeeeeeel eind. En laat ik nou de weg naar Marianne inmiddels kunnen dromen dus dat is opgelost.
Nou, waar wacht je nou nog op, kom op, de koffie staat vanmiddag klaar :lol:

15 Laatst bewerkt door lune (01-02-2008 09:36)

dat wordt moeilijk, ik heb vanmiddag breng en haal dienst van mn dochter en haar nichtje, mn schoonzus doet de ochtenddienst en nu kom ik eens toe aan de huishoudelijke taken (ware het niet dat de 2 jarige overal mee wil hepe :S)

maar ik hou t bakkie graag een keer tegoed

16

lune schreef:

dat wordt moeilijk, ik heb vanmiddag breng en haal dienst van mn dochter en haar nichtje, mn schoonzus doet de ochtenddienst en nu kom ik eens toe aan de huishoudelijke taken (ware het niet dat de 2 jarige overal mee wil hepe :S)

O, die fase, "hellepe" en'"zelluf doen",  horror........

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

17

kokkie schreef:
lune schreef:

O, die fase, "hellepe" en'"zelluf doen",  horror........

je kan ook maar beter ja zeggen dan nee, dat geeft nog grotere horror, bij mij dan, nr 2 is nogal een driftkikker en gaat liggen gillen, stampen, deuren trappen (ik zet haar dan altijd in haar kamer)
En als ik haar een doekje geef en ze die dan eerst in de wc natmaakt en daarna de kastjes gaat doen.........ach.........moeders doet het op een onbewaakt ogenblik wel weer andersom :lol:

18

Ik gebruik een verstelbare bakvorm en die leg ik op een rechthoekige plaat die ze bij ikea verkopen. Daar past dan max een taart op van 34x37cm

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

19

daar heb ik wat aan............op naar de ikea dus..........(daar durf ik nog net heen met de auto..........afslag 9 afslag 9 :lol:

20

Petra, je bent welkom hoor. Geef maar een keer een gil !

ALs je naar ikea gaat niet alles leeg kopen hoor, ik moet binnenkort nog even voor de stolp en voor wat spulletjes voor de workshop dus laat nog wat staan voor mij  :lol: