1

Onderwerp: toch weer een vraag over het meten!! grrr

Ik heb een mooi grote braadslede die als vorm wil gaan gebruiken. Dus al even naar het schema gekeken maar kom er niet echt uit!!

de maat van mijn braadslede is 36 bij 30 en de hoogte 8 cm en er gaat 7 liter water in. Nu staat er bij het schema wel een die wat over een komt met de liters 7,4 en hoogte 7,5 cm, maar dat is een ronde bakvorm van wilton. Dus mijn vraag is kan ik dit schema'tje gebruiken?????????

Helluppp!!!

groetjes pietie

'Je kunt op geen enkele manier een perfecte moeder zijn, maar wel op duizenden manieren een goede moeder zijn.' (Jill Churchill)

Re: toch weer een vraag over het meten!! grrr

Volgens mij moet het wel kunnen,als de inhoud maar een beetje hetzelfde is!!!

3

Voor een vorm van 7 liter inhoud zou ik (bij gebruik van biscuitmix) de volgende verhouding nemen:
730 mix,    575 ei en    73 water (aldus mijn eigen schemaatje :P)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

en anders zet je wat bakpapier tegen de zijkanten dan stroomt hij niet over!

groetjes Kim http://www.mijnalbum.nl/Album-VWDN4MEV
Begin elke dag met een stralende lach!

5

okee bedankt! maarre marianne met de eieren is 575 gr eieren??

groetjes pietie

'Je kunt op geen enkele manier een perfecte moeder zijn, maar wel op duizenden manieren een goede moeder zijn.' (Jill Churchill)

6

Vergeet het schema en onthoudt: per halve liter 1 ei en 65 gram biscuitmix. En 10% van je mix aan water.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Ik onthou liever mijn schema ;) als in: hoef ik niks te onthouden, even invoeren in mijn excelsheetje en ik heb alle eenheden (incl. marsepein, fondant, aantal stukjes, prijs etc) die ik nodig heb :). Ooit, op een dag, zet ik het nog wel eens online :+ Eerst nog wat andere klusjes :S

@Pietie: jah, 575 ei, zonder schaal ;)

8

Marianne schreef:

Ik onthou liever mijn schema ;) als in: hoef ik niks te onthouden, even invoeren in mijn excelsheetje en ik heb alle eenheden (incl. marsepein, fondant, aantal stukjes, prijs etc) die ik nodig heb :). Ooit, op een dag, zet ik het nog wel eens online :+ Eerst nog wat andere klusjes :S

@Pietie: jah, 575 ei, zonder schaal ;)

Even een vraagje over dat gewicht van eieren.....zal misschien stom zijn hoor,
maar mik je dan bv. 6 eieren in een schaal en als je dan teveel hebt......kluts je dan de heleboel en schep je het teveel eruit, of maakt het niet uit of je wit of geel eruit haalt .................... snap je wat ik bedoel ??????? :D:D

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

9

Ik breek inderdaad de eieren boven een kom, klus een beetje met een vork, giet teveel ei af en als dat niet op gaat in de volgende bakronde, gaat het bij een ommelet :P

10

Ik weeg mijn ei nooit (mijn schemaatje gaat per stuk en niet per gewicht :)) en mijn biscuit mislukt nooit. Het luistert ook echt niet op 10 gram meer of minder hoor.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep