1

Onderwerp: Kan aardbeienmousse met blikaardbeien?

Ik heb voor vrijdag een opdracht en ze wil graag aardbeienmousse als vulling en aangezien de aardbeien nu zo duur zijn vroeg ik me af of ik de mousse ook kan maken met aardbeien uit blik.
Weet iemand dat toevallig? En smaakt het dan een beetje?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Kan aardbeienmousse met blikaardbeien?

ik wist helemaal niet dat er zo iets bestond als blikaardbeien!! ik heb dit weekend een bakje aardbeien bij Lidl gekocht (hebben jullie dat ook in Nederland? is zoiets als ALdi) en ze kostten maar 1,99 en waren superlekker...

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Ik heb pas een keer een blikje gehaald. Die wilde ik bij de aardbeienbavaroise doen. Maar die is meteen de vuilnisbak ingegaan. Bruine zompige aardbeien die vreselijk vies smaakten. Brrr.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Ik vind aarbeien in blik

5

Ik heb vorige week aardbei-vlaaivulling gekocht van jonker fris.
de gepureerd met de staafmixer en daarmee zelf bavarois(slagroom met een zakje bavaroismix van Aveve) gemaakt.Ik moet zeggen HEERLIJK!!

Groetjes Angelique

6

@ catherine: en

Mijn website: Presentaart

7

Ik denk dat je ook gewoon blikaardbeien kan gebruiken, al is vers natuurlijk altijd lekkerder. Misschien een extra velletje gelatine voor de stevigheid.

8

Bedankt, ik denk dat ik het morgen maar gewoon ga proberen. Ik heb al een blik aardbeien in huis, als het niks wordt kan ik morgenmiddag altijd nog verse of diepvries (nog nooit gezien, maar ook nooit naar gezocht :D) halen.
Ik laat nog wel even weten of het wel of niet lukt!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

9

Ik heb het een keer gemaakt, met blik aardbeien, die kwamen toen van de aldi. Ze zijn erg zacht en kledderig, maar voor de aardbeienmousse goed genoeg Smaakte heerlijk!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

Heb geen ervaring nog! maar wil toch even reageren! Die vlaaivulling blikje van jonker fris die zijn wel erg lekker hoor en ook mooi rood van kleur!Is er volgens mij ook nog in kersen smaak. Dus dat kan je altijd proberen.

groetjes Pietie

'Je kunt op geen enkele manier een perfecte moeder zijn, maar wel op duizenden manieren een goede moeder zijn.' (Jill Churchill)