1

Onderwerp: Inspiratie gevraagd

Hallo,

Ik moet nog een taart maken, voor mijn dochtertje. Ze wordt 3 jaar. Aangezien we de dag ervoor pas terug komen van vakantie is het handig als het er eentje is die niet te veel werk is. Ik ben van plan om morgen/vrijdag het kapsel te bakken.
een lieveheersbeestje vond ik erg leuk, maar mijn dochter is allergisch voor kleurstof, dus het liefst waar veel wit in zit. Ik dacht zelf aan iets met sneeuw en ijs ofzo, maar wat er dan op
Ik ben overigens maar beginner. Heb pas 2 taarten gemaakt

Wie wil mij helpen bij het vinden van ideeen???

Groeten Mecheline

2

Re: Inspiratie gevraagd

Oh..dat is lastig..Een sneeuwpopje is ook leuk, en wit! Even bij de zoekfunctie sneeuwpopje intoetsen, en dan krijg je de kersttaarten te zien, daar zaten er heel veel met sneeuw en sneeuwpopjes bij.
Er is ook een filmpje voorbij gekomen hoe je het sneeuwpopje moet maken.

Anders een schaapje of meer schaapjes? Er zijn ook geboorte taarten gemaakt, waar ze schaapjes bij gebruikt hebben, erg lief!
En dan wit met cacao mengen zodat je bruin krijgt voor pootjes, e.d?

Offe...een prinses met witte jurk?

Hello Kitty is ook met veel wit, en dan alleen het hoofdje?

Als je de afbeelding van te voren maakt, dan heb je ze op de dag zelf alleen maar erop te zetten..

Succes! Weet zeker dat het gaat lukken!

3

Wat dacht je van heel veel witte bloemen en een paar witte vlinders? Die kan je maken van royal icing, dus dan komt er helemaal geen kleurstof aan te pas. En je kan ze makkelijk van tevoren maken en bewaren in een luchtdicht doosje (als ze droog zijn).

Of een wit ijslandschap met een geboetseerde zeehond of ijsbeer?

>>> NIEUW: Zoetekoek heette voorheen Supermuis!!!

4

Leuk ideeen!
Ik ga eens even snuffelen hoe ik vlinders kan maken van Royal icing.

Voor meer ideeen houd ik me aanbevolen. Zeker gezien het feit dat ik altijd taarten zal maken zonder kleurstof. Saai, maar het is niet anders.

Groeten Mecheline

5

je kan ook d e taart van tevoren helemaal klaarmaken en die invriezen! Vlinders maken is echt niet zo moeilijk. Je kan ze ook maken van witte chocola.

6

Goed idee, om hem al helemaal klaar te maken. Ik dacht dat de fondant daar niet tegen zou kunnen.

Hoe doe ik dat dan? Is er een werkbeschrijving van?

7

Van de vlinders van chocolade bedoel ik

8

Ik mail je de beschrijving van de vlinders wel even.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

9

Kun je ook geen roze maken door bijvoorbeeld een beetje bessensap te gebruiken of zo? Misschien moet je dam ook wel wat extra poedersuiker toevoegen wat het gaat misschien wat plakken..
We hebben ooit een topic gehad over natuurlijke kleurstoffen, maar dat kan ik nu niet vinden, iemand anders misschien?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

tom poes schreef:

We hebben ooit een topic gehad over natuurlijke kleurstoffen, maar dat kan ik nu niet vinden, iemand anders misschien?

Yvonne wat is dat nou???? Jij en niks kunnen vinden? ;)

11

Ik heb het!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=6127

:D :D :D :D :D :D :D :D !!!!!!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

Bedankt voor jullie attente reacties, fijn dat jullie zo meedenken. Ik denk dat ik dus ook wat kleur kan proberen in de taart, maar dan met natuurlijke kleurstoffen.

O jullie maken mijn kinderen vast en zeker heel blij omdat jullie zo met me mee denken....krijgen ze wellicht kleur in hun taart!!!

Dank je!

13

Een Iglo op een ijsberg met een pinquin en een ijsbeer misschien een babyzeehond en een eskimootje in een wit pak vissend bij een wakje.... Chocola voor zwarte accenten en bruin met cacao....

lekker duurt het langst!