1

Onderwerp: Zelfgemaakte banketbakkersroom

Hallo allemaal,
Vanmiddag heb ik geprobeert om banketbakkersroom te maken, volgens het recept dat op de site staat (2 eierdooiers, 40g suiker/25g bloem/2.5 deciliter melk/zakje vanille suiker)
De bbr is prima gelukt, het ziet er mooi uit, lekker stevig enz. maar... ik vind het niet lekker :) Dus ik dacht zijn er misschien nog meer die deze wel eens gemaakt hebben, en wat jullie er dan van vonden?
Want ik vind die kant en klare mix van Dr. Oetker op zich wel lekker, maar zelf maken is leuker :)
In vlaaien zit altijd van die super lekkere bbr, als ik die zou kunnen maken...
Ik heb ook wel eens een recept uit Good-Food uitgeprobeerd, maar daar moest een vanillestokje in en vervolgens was het dus bbr met zwarte spikkeltjes...

2

Re: Zelfgemaakte banketbakkersroom

Ik heb hem nooit zelf gemaakt omdat ik die bbr uit de webshop gebruik en die is zoooo lekker..( vind ik dan )

3

Oja, die kan ik ook nog eens proberen natuurlijk!!

4 Laatst bewerkt door karentje (30-01-2008 15:57)

Ik vind die pakjes vreselijk van smaak. Dat is gewoon dikke stevige vanillepudding. Ook al slagroom bijgedaan maar ik vond het echt niet lekker.
Allemaal recepten opgezocht maar vind het gewoon een basis pudding recept tot ik degene op Lara's site (www.tartacadabra.nl) probeerde (daar zit roomboter bij ) en dat is wel de naam banketbakkersroom waardig vond ik . die was zacht en romig van smaak.

5

ik vind deze recept juist heel erg lekkerrrrrrrrrrr :-)

Ja,die van Lara's site,die maak ik altijd en je weet echt niet wat je proeft!!
Zooo lekker!!!!Met een vanillestokje,volle melk,roomboter enz.
Ik heb de eerste 2 keer ook zo'n zakje van Dr.Oetker gebruikt,en toen de zelfgemaakte,dan wil je echt nooit weer anders!!!
Ik zou zeggen,gewoon een keer proberen!!
Groetjes Darlene

7

Ok

8

dit is mijn recept:
2 1/2 dl melk, 1 eidooier, 4 eetlepels suiker, 1 eetlepel custard, 1 zakje vanillesuiker 15 gr margarine of roomboter.
Eidooier met de suiker schuimig roeren. Bloem en custard met beetje melk glad roeren, De rest van de melk heel laten worden. De hete melk bij het eidooierpapje gieten, teruggieten in de pan en 5 minuten laten koken. Even laten bekoelen en daarna boter erbij roeren.
Dit is echt heerlijk! Echt van die "tompoezenpasta"!

9

Ik gebruik altijd maïzena ipv bloem. Een vanillestokje gebruiken ipv vanillesuiker maakt ook een hemelsbreed verschil vind ik. Je mag wel niet vergeten om het stokje open te snijden, de zaadjes er uit te schrapen en dan alles bij de melk doen. (ons ma heeft dit jarenlang niet gedaan omdat ze dit niet wist) Als je achteraf het stokje er terug uit vist, dan kan je dit afspoelen en laten drogen. Dan het gedroogde stokje in een afsluitbare pot doen met kilo fijne suiker en laten trekken (geregeld omschudden). Een paar weken later heb je dan zelfgemaakte vanillesuiker !

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

Ja,je krijg wel van die kleine zwarte spikkeltjes in de banketbakkersroom,maar dat is nou juist de lekkere vanillesmaak!!!!

11

Haha ik heb de bbr net geproefd uit de koelkast en nu vind ik hem toch wel lekker! Ik had er van geproefd toen het nog warm was, en koud smaakt het v