1

Onderwerp: chocolade rolfondant

Vandaag weer een bestelling binnengekregen..heerlijk.. Nu had ik ook een proefpakje chocolade rolfondant besteld. Hier zit 200 gram in, weten jullie of ik dit ook gewoon met fondant of marsepein kan mengen???

Groetjes,
Sandra

Groetjes,
Sandra

2

Re: chocolade rolfondant

Van wat ik hier tussen al die topics gelezen heb (weet effe niet meer welke) kan dat heel goed. Heb het nog niet uitgeprobeerd. Moet hem zelfs nog bestellen! :-D

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (29-01-2008 22:09)

Ja je kunt het heel goed met gewone marsepein mengen...wordt ie zelfs lekkerder van en behoudt heel lang zijn donkere kleur !!!

(puur smaakt ie best sterk naar cacao en gemengd smaakt ie meer naar (melk)chocolade)

Met dank aan Wendy, die heeft het me laten proeven ;)

4

Ja, inderdaad, mengen is echt een aanrader. Zeker met marsepein, dat is heerlijk. En ik vind de kleur er mooier van worden, net iets warmer bruin. Ook niet onbelangrijk: het is vrij stijf en gemengd met marsepein wordt het soepeler om te verwerken.

Ik heb trouwens nog wel een klein minpuntje ontdekt: ik dacht dat het wel geschikt was om letters mee te maken. Maar helaas, heb mijn lineaaltje er op kapot geslagen, de letters zaten muurvast :S Maar misschien lag dat aan mij en het late uur waarop ik ermee bezig was....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Jozien, had je er tylose door gedaan?
Ik heb namelijk tylose door deze fondant gedaan om een strik te maken (althans, het onderplaatje voor de strik, de strik zelf wordt roze) en het is nu net beton :s!
Door chocoladefondant kan dus geen tylose :nooo
E

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Bedankt voor de reacties! Mengen met marsepein dus maar!

Groetjes,
Sandra

Groetjes,
Sandra

7

Ik heb het gemengd met kant en klare mmf en dat werkte ook super!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

8

Dit is waarschijnlijk een hele blonde vraag, maar ik zie regelmatig mmf voorbijkomen. Wat is dat?

Groetjes,
Sandra

Groetjes,
Sandra

9

Mmf is marshmellowfondant. Dat kun je zelf maken :s maar ook kant en klaar kopen :)

Groetjes, Carin

10

zandra schreef:

Dit is waarschijnlijk een hele blonde vraag, maar ik zie regelmatig mmf voorbijkomen. Wat is dat?

Groetjes,
Sandra

Hoi Sandra,

mmf= marshmellowfondant. Hier kan je heel veel betekenissen vinden ;)

11

hoi

ik heb ook de chocolade fondant gebruikt maar vindt het erg plakken.
met marsepein erdoor gaat het wel beter.
en ik vindt het erg snel scheuren hebben jullia dat ook?

groetjes miranda

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

12

Ik vind het juist niet snel scheuren! Het verwerkt onwijs fijn. Althans dat vind ik dan :)

Groetjes, Carin

13

Ik heb het ook 1 op 1 met marsepein gemengd en bij mij scheurde het ook absoluut niet. Heerlijk spul!!

Groetjes,
Sandra

14

Ik heb het besteld en kan bijna niet wachten om het uit te proberen :D

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

15

HIj is zooooo heerlijk!!!!