1

Onderwerp: Hoe moet ik stapelen??

Misschien klinkt het heeel erg dom maar hoe moet je stapelen zonder dat de onderste instort...
en welke maat moet het dan zijn??

doe je er stokken tussen of een plaat oid en gaat dat niet ten koste van je onderste taart??

Oh ja en bekleed je de onderste taart eerst voordat je de bovenste erop doet of g\bekleed je ze samen?
nou sorry voor deze vele vragen.. en alvast heeel erg bedankt voor het antwoorden....

Oh ja nog ff een vraagje ik wil voor vrijdag voor iemand die gaat vutten een golfstick met golfbal op een groene taart doen(de glofbaan ;) )
moet ik die stick en bal nu al maken om uit te laten harden??
Groetjes Gaby

2

Re: Hoe moet ik stapelen??

stapelen kan je voor zover ik het weet in alle maten doen. wat jij het mooiste vindt en wat je voorhanden hebt.

Ik doe dan chocoladestokjes die je in de supermarkt kan kopen door de taart heen en knip die dan af. dubbelvertvrij kartonnetje (dus beide vetvrije kanten aan de buitenzijde) erop leggen en dan de volgende taart erop.

De taarten bekleed je per stuk.

3

Dit is de meest voorkomende manier:

http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … .cfm?cat=8

En de taarten worden afzonderlijk bekleed, vervolgens gestapeld en dan volledig afgemaakt/gedecoreerd!

Dei items voor je golfcake kun je nu al best maken hoor. Maar houd er rekening mee dat alles wat droogt ook heel kwetsbaar is, en dus kan breken.

4

Geen domme vraag hoor. :D

Je bekleed eerst je onderste taart, en die stut je dan met bv. chocosticks, maiskolfprikkers of houten stokjes. Je meet eerst op hoe hoog je taart is en dan knip je je stokjes op maat. Die steek je er dan in, in een rondje zo groot als de taart die er boven op komt, en nog een in het midden bijvoorbeeld. Dan leg je er een vetvrij karton op die iets kleiner is dat de taart die erop komt, en dan zet je de volgende taart erop.

En de golfbal en stick kun je nu al maken al ze perse uit moeten harden, als ze bv. in een bepaalde houding moeten staan. Maar het hoeft niet perse.

5

Oh, haha jullie waren een stuk sneller met typen. :D