1

Onderwerp: Vlinders.........???

Hallo daar allemaal!
Ben bezig met de voorbereidingen voor de rose taart voor de vierde verjaardag van ons dochtertje. Heb tot nu toe pas 6 taarten (2 barbie, 2 bumba, 2 chocolade ganache)gemaakt, maar het gaat me redelijk goed af.
Nu dacht ik, laat ik eens wat vlinders proberen te spuiten van icing. Probleem: de icing waar ik de vleugels mee opvul droogt bijna niet en voor zover hij wel droogt, droogt hij heel korrelig op. Mmmmmm, wat doe ik niet goed?
Ik heb de witte kant-en-klare icing van de webshop, een pot van Wilton. Ik verdun heel voorzichtig met druppels water totdat de punten omvallen (voor de lijnen) en totdat de vallende druppels vervloeien met de rest (voor het opvullen). Verder heb ik de icing voor de 'opvulling' wel rose gekleurd met kleurstof. Ligt het daar misschien aan?
Ik hoor graag van jullie!!! Ben benieuwd.

2

Re: Vlinders.........???

De kant en klare icing van de webshop droogt niet op :nooo Kwam ik ook pas achter nadat ik had gedacht, he dat is makkelijk...  Als je goed leest staat het er ook ;) Boehoe :(

webshop schreef:

De decorating icing is gebaseerd op suiker en shortening (plantaardig vet) en hard derhalve niet uit

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Aan het kleuren kan het denk ik niet liggen.Ik kleur de icing ook!

Hoe lang laat je het drogen?

Groetjes Angelique

4

Oeps niet goed gelezen.Dacht dat het om de icing mix ging......en dat terwijl je duidelijk schrijft dat het om de kant en klare icing gaat.:grr:

Misschien mijn brilletje even poetsen hahaha

Groetjes Angelique

5

Oeps, misschien maar eens een brilletje aanschaffen dan.........en de juiste icing.....
Bedankt voor jullie reacties!

6

http://vereniging.langemark-poelkapelle.be/jchiro/explorer/gif/smiley/glasses_smile.gif

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7 Laatst bewerkt door Mare (29-01-2008 11:16)

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem, had het ook leuk gekleurd en bij het opeten zaten de handen/mond etcetc van de kinderen helemaal onder de rode kleur...
Maar na een tijdje in de koelkast blijkt het toch iets te harden, dus misschien kun je dat proberen.
groeten, mare