1

Onderwerp: Suikerfiguurtje maken

Is het ook mogelijk om die leuke suikerfiguurtjes zelf te maken?
Die hier in de webshop te koop zijn?

Of is dat van dat royal icing? Dat wordt toch ook hard? Of blijft dat een beetje zacht? :)

2

Re: Suikerfiguurtje maken

Dat is royal icing inderdaad! Dat wordt behoorlijk keihard, maar nog niet zo dat je tanden erop breken. En het is meer leuk dan lekker!
Hier vind je veel voorbeeldjes: http://www.wilton.com/decorating/basic/index.cfm

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Oeh, wel ingewikkeld... Ff de tijd voor nemen om te lezen dus :)
Waarop maak je die dingen dan, gewoon bakpapier? Daar plakt het niet aan vast?
Dat staat er niet bij geloof ik?

4

Bakpapier gaat prima!

Tot taarts, Yvonne

Volgende week uitproberen dus :D
Dankjewel!

6

Als je even zoekt tussen de cupcakes op mijn naam dan vind je wat voorbeeldjes van winterfiguurtjes die ik zelf gespoten heb van RI. Allemaal 3D.
Heb het ook gedaan met diertjes enzo maar die liggen nog in een doosje. Het is echt heel leuk om te doen en ze blijven superlang goed.
Inderdaad gewoon spuiten op bakpapier, hoe groter je figuurtje, des te langer je droogtijd! Dus niet te ongeduldig zijn en liever een extra dagje laten uitharden.
En heel handig is de juiste dikte icing, voor 3D figuurtjes heb je hele stevige icing nodig! Liever nog iets teveel suiker erbij dan te weinig anders zakt de hele boel in.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips :)

Ik ga het gewoon proberen dit weekend... Wordt sowieso eerste taart die ik bakken wil (met vulling en bekleding van marsepein) dus wat er ook mis gaat; dat mag de eerste keer best vind ik :p
En als ie er niet uit ziet; lust em toch wel *D
Ook die suikerfiguurtjes ga ik gewoon es uitproberen..
Hoe krijg je die kleurtjes dan, kleurstof of kan dat ook goedkoper??? :p

8

Marsepein kun je wel bruin kleuren met wat cacao maar of dat ook met icing kan. Voor vrolijke kleurtjes heb je wel kleurstof nodig. Zo'n setje potjes is even een aanschaf maar je doet er heel erg lang mee!

Tot taarts, Yvonne

9

Ik heb van de week icing met cacao gekleurd en dat ging prima. Ik heb de cacao wel even 'vloeibaar' gemaakt met een beetje water (niet teveel, anders wordt je icing weer zo vloeibaar!) om klontjes te voorkomen.

Toen bleek dat ik toch meer nodig had voor een mooie bruine kleur, heb ik wel gewoon de cacao erbij gemikt, wel eventuele klontjes tegen de rand kapotwrijven.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

10

Zeg Baukje, zijn er ondertussen al how-to's beschikbaar van die mooie RI-figuurtjes ? Ze zijn prachtig !

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)