1

Onderwerp: Biscuitmix kleuren?

Hallo,

Ik wil op de webshop graag de checkerboard cake kopen. Volgens mij krijg je hiermee een super gaaf effect als je de cake aansnijdt..en je hoeft volgens mij je kapsel ook niet meer te snijden voor eventuele vullingen, want je bakt um in meerdere lagen als ik het goed heb gezien.
Maar oke mijn vraag is nu dus: normaal bak ik een kapsel met biscuitmix, kun je dit ook kleuren voor het effect in d checkerboard cake. Zodat je bijvoorbeel roze/wit krijgt of wit/bruin. Als dit mogelijk is, zo ja waar mee dan?

Had zelf al wel bedacht mocht het niet lukken dan maar biscuitmix en chocolade beslag ofzo..maar wacht het/de antwoord(en) af.

Alvast bedankt!

2

Re: Biscuitmix kleuren?

Als je cacao door je beslag doet krijg je bruin, en verder kun je het gewoon kleuren met kleurpasta's die je ook voor de marsepein/fondant gebruikt. :Y

3

Dank je wel voor je snelle antwoord. Het is dus eigenlijk het zelfde als het kleuren van anderen (lees: marsepein, fondant, icing etc.) spullen. Oke dat is gaaf..! Kunnen dus veel kleurtjes gaan worden.

4

Je bakt zo'n checkerboard in 3 lagen dus je kunt ook 3 kleuren nemen :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Oh wow dat wist ik niet dat je je biscuitbeslag ook kon kleuren!

Dat wordt roze cakes maken :D haha

6

Volgens mij moet je relatief wel veel kleurstof nemen omdat je het anders na het bakken haast niet meer ziet...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

tom poes schreef:

Volgens mij moet je relatief wel veel kleurstof nemen omdat je het anders na het bakken haast niet meer ziet...

Ik vond het zelf eigenlijk best nog wel meevallen. Dacht eerst ook dat ik er wel veel van nodig zou hebben.
Maar goed ik heb alleen maar een keer roze biscuit gemaakt. Een daar voldeed een beetje rood prima!

8 Laatst bewerkt door Carin (28-01-2008 16:17)

Ook ik vond dat heel erg meevallen. Maar misschien ligt het eraan welke kleur je neemt? Zou misschien de ene kleur beter blijven na het bakken dan de andere? Ik heb alleen maar roze biscuits gemaakt (met roze kleurstof, geen rode) en daar gebruikte ik niet veel kleurstof in. 

Hier een voorbeeld:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4M4MUJNM.jpg

Zoals je ziet is die toch echt wel duidelijk roze :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Carin schreef:

Zoals je ziet is die toch echt wel duidelijk roze :lol:

Mwaaaah ;) :lol: :lol:

Mijn website: Presentaart

Kun je biscuitmix dan ook kleuren met de levensmiddelenkleurstof van de Toko?

Groetjes Natalie

11

Ja hoor!

Bedankt voor je antwoord :Y

Groetjes Natalie

13

Nou inderdaad iedereen bedankt voor de antwoorden..moet dan toch goed komen met dat kleuren..en die roze taart ziet er leuk uit..! Moet wel zeggen dat zoet het eerste is wat in me op komt...kleur doet een hoop!