1

Onderwerp: vragen koekjesdeeg van P.P

Ze lijken me ook heerlijk met kaneelsmaak :9 Heeft iemand een idee hoeveel kaneelpoeder ik aan de bloem moet toevoegen voor een goeie smaak??

En ik had dit recept net weer ns gemaakt maar m'n deeg was zo ontzettend droog en kruimelig; kreeg er al moeilijk een compacte bal van en na 1 uur in de koeling was het zeer moelijk uit te rollen; viel zo uit elkaar :s
Terwijl ik juist eerder bij iemand had gelezen dat dit recept zo plakkerig is en je veel bloem moet gebruiken om uit te rollen :think: :rolleyes:
Misschien lag t aan m'n bloem of zo???

Groetjes, Marleen

2

Re: vragen koekjesdeeg van P.P

Had je het eitje niet vergeten ? Is me ook al eens overkomen :)
Een koffielepeltje kaneel kan best , ligt er maar aan hoe sterk je de smaak wilt. Trial and error denk ik.

Ah dankje dan ga ik eerst een theelepel proberen ;)
Nee zeker niet! Ik had het recept gehalveerd en zelfs de helft van het ei afgewogen :P Dus helaas kan dat t niet wezen...:nooo

Groetjes, Marleen

4

Dan had je het vast met de hand verwerkt, en was de boter aan de harde kant?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5 Laatst bewerkt door Koekje erbij (28-01-2008 08:46)

Ja klopt: Tenminste de boter met suiker ca 5 min gemixt met handmixer en ei erbij gemixt en bloem met de hand gekneed....maar misschien was DAT het wel dan want m'n boter was niet heeel zacht!

Groetjes, Marleen

6

Ik heb het PP deeg met half gewone fijne tafelsuiker en half witte basterdsuiker gemaakt en toen geen 'ruzie' gehad. Eerder met alleen kristalsuiker wel zoals jij hierboven beschrijft!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"