1

Onderwerp: barbietaart, biscuit of...?

Ik heb al veel berichtjes doorgezocht op dit forum, maar ik ben er nog steeds niet uit. Wat kan ik het beste gebruiken voor mijn barbietaart?
De ondertaart wordt sowieso van basisbiscuit.
Moet ik de tulband ook van basisbiscuit maken??
Cakebeslag lijkt me gelijk zo machtig!
En als ik ze van biscuit moet maken, hoeveel heb ik dan nodig?
Ik volg het voorbeeld van de site, dus een grote en een kleine tulband.
Alvast bedankt!!!!

2

Re: barbietaart, biscuit of...?

Kan gewoon met biscuit, maar met cake is het allemaal wat steviger en heb je wat minder 'instortgevaar' vandaar dat sommigen hiervoor kiezen. Dit komt ook doordat bijvoorbeeld al de taarten van Debbie Brown in cake worden gemaakt, zowiezo gebruiken ze in Engeland en de VS veel zwaardere taarten.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik heb bisquit gedaan. Gewoon zorgen voor een niet al te zware vulling ;) En bak hem een dag van te voren, zodat het goed kan rusten en afkoelen !!!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Ik heb de mijne ook met biscuit gedaan en gevuld met chocomousse en een laag botercr

5

Ik doe het ook met biscuit en vul met alles wat los en vast zit (ook zwaar dus) ;)

Mijn website: Presentaart

6

Okee. Ik ga het denk ik toch maar met cakebeslag proberen.. degene voor wie de taart wordt vindt dit wat lekkerder dan biscuit.. ben benieuwd! Het duurt nog wel even voordat ze jarig is (16 februari), maar ik zal daarna proberen om er een foto van online te zetten. Bedankt voor de reacties!