1

Onderwerp: Recept baileysvulling gezocht

Hallo alle taartenbakkers hier,
Ik ben op zoek naar het recept voor baileysvulling voor een vriendin die helemaal gek op baileys is. Echter via de zoekmachine komt ik wel bij baileysvulling, maar het recept ervan kan ik nergens vinden..
Wie o wie kan me helpen?? Alvast bedankt!!!

2

Re: Recept baileysvulling gezocht

Deze is van Antoinette
Hallo allemaal,
via,via heb ik een denk ik heerlijke vulling gevonden voor de likeur/ koffiecreme- fans onder ons.!!!

8 blaadjes gelatine
250 ml melk
250 ml Bailey's of andere irish cream
200 ml slagroom
1 zakje vanillesuiker

gelatine weken in koud water. Verwarm de melk. Daarna de uitgeknepen gelatine door de melk roeren tot het opgelost is. Dan de Bailey's erdoor heen. Dit mengsel laten afkoelen. daarna 15 min in de koelkast geleren.
Slagroom stijf kloppen met de vanillesuiker en door het Baileys mengsel scheppen.
Laten opstijven in de koelkast.

Je hebt nu een mousse die je als vulling kan gebruiken voor je kapsels.

En wat  je over hebt eet je lekker zelf op. beetje slagroom erop en je hebt een heerlijk toetje.
groetjes Antoinette

Hij was heerlijk maar persoonlijk zou ik niet laten geleren (gaf klonters bij mij)
Misschien dat je Antoinette nog eens kan vragen

3

Het lijkt me toch dat je dit recept kan gebruiken en de Beerenburg door Bailey's kan vervangen :Y !
http://www.devlamindepan.nl/index.html? … na0014.htm

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Thanx voor de moeite voor het antwoorden!! Zal vast heel erg lekker zijn..

5

Wil je een vulling die simpel te maken is, buiten de koelkast houdbaar en heb je nog mix voor botercreme in huis, dan heb ik nog een eenvoudige, maar echt lekkere tip:

Maak de botercreme volgens de aanwijzingen op de verpakking, vervang alleen het water door Baileys. Heeeerlijk!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Dat heb ik idd in huis!! Bedankt!!
Grtjes Ellen

7

Hallo,

Ik heb afgelopen week die Baileysvulling gemaakt.  Was heel lekker van smaak maar met die gelatine was 't zo'n 'blubber' die heel moeilijk te verwerken was om mijn taart te vullen.  Is dat op te lossen met gewoon minder gelatine te nemen?
Variant met botercreme lijkt me idd niet slecht, ben eigenlijk niet zo'n slagroom-fan...

Groetjes
Myriam

Groetjes, Myriam

8

Ik maak het bavaroispoeder van de webshop aan met Baileys ipv water. Dan krijg je een heerlijk zachte Baileyssmaak. Ben er helemaal verslaafd aan, dus dit is een van mijn favo's!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be