1

Onderwerp: HELP! een taart die niet zo zoet mag zijn...

ik heb een opdracht gekregen voor iemand die 50 jaar wordt. Maakt niet uit wat voor iets, als 'r naam en "50"er maar op staat.
Alleen: hij mag niet zo zoet zijn!
Nu wil ik 'm al gaan bekleden met MMF, dus dat is al best wel zoet!
Wie weet een kapsel dat niet zo zoet is? En vooral: een niet-zoete vulling?
Ik heb al even bij de vullingen gekeken, maar er zijn er eigenlijk veel bij, waar ik me niet zoveel bij kan voorstellen!
Wie wil even meedenken?

2

Re: HELP! een taart die niet zo zoet mag zijn...

Lemon curd en kersenjam of lemoncurd en botercr

Carpe Diem !

3

Taart = gewoon zoet :P :P :P ! Daar kun je niet zoveel aan veranderen...
Maar door een wat frisse of zurige vulling te gebruiken kun je de opeter toch wat meer het idee geven dat zijn vullingen er niet direct uit springen.
Dus wat lemoncurd door de botercreme en vooral niet te dik smeren. Je MMf laag niet te dik. Het kapsel moet gewoon hetzelfde blijven denk ik, alleen een hap kapsel smaakt op zich niet zo zoet.
En qua vulling bijvoorbeeld een kwarktaart-achtige vulling. Erg makkelijk en heerlijk is de beroemde kwarktaartcitroenvulling uit het toetjesschap van de Mona. En een laagje lemoncurd erbij of een frissig jammetje (bessen / viervruchten / citoenmarmelade oid)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Wat zijn jullie snel zeg! Super!
Kan je Lemon curd gewoon kopen, of maar je dat zelf? En die kwarktaartcitroenvulling (leuk woord voor galgje) hoe maak je die? Is dat niet te dun? Of blijft het zitten met een dijkje botercreme?

5

tom poes schreef:

kwarktaartcitroenvulling uit het toetjesschap van de Mona.

Gewoon gaan kopen in de supermarkt dus! Daar vind je ook bij de jam e.d. de lemoncurd, als ze het hebben, want dat is soms een probleem, bij AH hebben ze het landelijk geloof ik helemaal niet meer :(
De citroenvulling is zeker niet te dun en gaat prima met een dijkje botercreme!

Tot taarts, Yvonne

6

oke, dank ik wel! Ga ik even aan het zoeken! zit de Lemon curd gewoon in een potje? Is het soort jam ofzo?

7

willeke k schreef:

oke, dank ik wel! Ga ik even aan het zoeken! zit de Lemon curd gewoon in een potje? Is het soort jam ofzo?

Lemon Curd zit in een glazen pot,is knalgeel en vind je o.a. bij Albert Heyn bij de jams (jammen :) ) Het is inderdaad een soort jam.

Monique63

Carpe Diem !

8

http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000418000/000/000418028_001_136424_200.jpg

Tot taarts, Yvonne

9

super! dankje!

10

Of monchoe met kersen.
Mascarpone met lemon curd. Citroenbotercreme.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

11

Wel meer werk, maar wel effectief is zo veel mogelijk zelf maken, dan heb je de hoeveelheid suiker wat meer in eigen hand. Frisse vullingen met fruit zijn natuurlijk erg lekker en als je zoiets vers maakt kan er prima minder suiker in (zoals bijvoorbeeld de aarbeienmousse hier uit de receptenindex).
Tja en verder...is taart natuurlijk zoet ;)
Succes!