1

Onderwerp: Sligro bol niet gaarkrijgen..tips??

Ik baal eigenlijk best wel. Ik heb al een hele tijd een sligro-bol van 15 cm.
Ik heb hem al diverse keren geprobeerd te maken, maar ik krijg hem gewoonweg niet gaar:-(

Ik heb er nu weer een in de oven staan, nu heb ik de temp op laten lopen en net was de tijd voorbij (35 min). Hij is prachtig gerezen, maar de binnenkant is weer niet gaar....

Ik heb nu de oven (elektrisch) teruggezet op 150 gr. en laat hem maar gewoon even staan kijken wat er gebeurt??????
Anders moet ik hem toch ook weggooien.

Tips????

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Sligro bol niet gaarkrijgen..tips??

Bedoel je misschien zo'n rvs bolletje? Daar kun je de volgende keer eventueel een omgekeerde bloemnagel in zetten. Die fungeert dan als heating core. Werkt ook goed voor de veel grotere 'blokker-bol'. Raar dat het niet lukt....

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

3

Sorry, maar ik kon niet meer reageren.
Uiteindelijk heb ik hem gaar gekregen..pfff...hij heeft nog zo'n 10+min in de oven gestaan. Ik weet niet of het biscuit nu droger is. Ik heb hem in de vriezer gedaan.

Eventueel zou ik hem nog kunnen tempreren.

Liefs Martinique

4

Ik heb er gister 2 tegelijk gebakken (15 cm) maar die gaan 45 minuten (zoals bijna al mijn taarten ) 15 min 150, 15 min 165, 10 a 15 min 175
en anders................sligrobol weggooien (dat wilde ik eigenlijk als eerste schrijven :lol: )

Alles goed???? nee 3 fout

5

lune schreef:

Ik heb er gister 2 tegelijk gebakken (15 cm) maar die gaan 45 minuten (zoals bijna al mijn taarten ) 15 min 150, 15 min 165, 10 a 15 min 175
en anders................sligrobol weggooien (dat wilde ik eigenlijk als eerste schrijven :lol: )

Nou, ik moet zeggen dat ik hem inderdaad bijna de kliko ingemept had al meerdere keren. Maar ik ben een volhouder en dan moet het lukken.
En zie....de aanhouder wint;-)

Liefs Martinique