Onderwerp: water afmeten biscuitmix (spoed)
sta net in de keuken met alles klaar op het aanrecht, en besef opeens, hoe meet ik het water af voor het biscuitmix recept.
33 ml water dus, dames vertel eens....
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » water afmeten biscuitmix (spoed)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
sta net in de keuken met alles klaar op het aanrecht, en besef opeens, hoe meet ik het water af voor het biscuitmix recept.
33 ml water dus, dames vertel eens....
Ik heb op mijn maatbeker ( van plastick ) een streepje gezet half onder de 100 ml. Da's dus ongeveer 50 ml.
Daar weer de helft van is 25 ml, dus dan net iets meer dan die helft.... Snap je????
Gaat bij mij tot nu toe elke keer goed.
Wegen! Dus mengkom op de weegschaal, ding op 0 zetten, moet je wel een digitale met doorweegsysteem hebben en dan rustig druppelen tot 33 ml=33 gr.
Ben net voor het eerst begonnen, had het al een tijdje in huis en wilde eerst wachten tot na de workshop bij Ellen..! Alleen kon toch niet wachten. Was eerst verbaasd hoe weinig er door de biscuitmix moest, alleen eieren en water..! Maar tijdens het mixen enorm plakkerig..! Klopt dit wel? Vond het net gesmolten spekjes.
Herkent iemand dit?
Heb het wel in de vorm gegoten en in de magnetron (combi) (en tevens kl^$#te) gezet. Wil weer een oven!
ik heb 2 hele kleine maat bekertjes 1 die geeft van 4ml tot 50ml aan deze heb ik gekocht bij planet cake in rotterdam, en 1 die geeft van 50ml tot 125ml aan deze komt bij de hema vandaan
Ik gebruik het maatbekertje dat bij mijn broodbakmachine zat. Misschien heb je ook zoiets...
Maar het idee van Tom Poes is super, gewoon wegen!
Groetjes Annelies
Ik heb een setje maatlepels. Ik geloof 15, 10, 5, 2 en 1 ml. Ideaal voor dit soort dingen!
bedankt dames
ow ik help je echt niet,maar ik heb een dochter en die heeft flessen,en die vind haar mama ideaal
Ik heb ooit grote spuiten bij de apotheek gekocht, ook ideaal!!!
Hier wordt het ook gewogen.
Idd voor water geldt: 1 ml=1 gram
wat dacht je van de hoestdrankbekertjes bewaren? ik heb er een paar in voorraad
ook hier wegen wij het water
Ik gebruik een spuit (gehaald bij de aptotheek) zo'n grote en daar staat het per ml aangegeven. Ik vind dit erg gemakkelijk werken
Ik gebruik ook gewoon een van de oude babymelkflessen van de kids!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » water afmeten biscuitmix (spoed)