1

Onderwerp: Spoedcursus boobs + lijfje bekleden nodig! ;)

Hallo dames,

Ik ga vanmiddag beginnen aan mijn 'corset' taart, maar ineens sloeg de twijfel toe over 'hoe te bekleden'. De taart lijkt (straks.. hopelijk..) een beetje op de beschaafde buste van wendy, qua model en qua lijfje (deze dus: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=13333).

Ik snap dat de huidskleurstukken eerst gaan maar hoe doen jullie het stuk fondant aan de onderkant van de borsten (wat je dus niet meer ziet als t goed is). In een driehoek snijden? En zie je het niet als de fondant 'overlapt'? En dan het lijfje.. de bovenkant in de v-vorm snijden en de onderkant min of meer op de goede lengte gokken en afsnijden voor je de lap eroverheen doet? :S

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Mijn taarten enzo =) *klik*

2

Re: Spoedcursus boobs + lijfje bekleden nodig! ;)

Hoi Reza, ik zou de boobs maar half bekleden met huidskleur en zorgen dat het vanonder een beetje dun is als het ware, niet helemaal om de onderkant heen, dan krijg je met die tweede laag gauw vouwen erin.

Voor het lijfje erop, zou het echt afmeten hoe breed en hoe hoog en zo en dan ook de vorm erin snijden.

Debbie brown bekleedt trouwens de hele vorm eerst met huidskleur maarja die staat bekend om haar dikke lagen ;)

Sukses! Misschien heeft er nog iemand een tip die het al gedaan heeft ;) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: Spoedcursus boobs + lijfje bekleden nodig! ;)

Hoi Reza,

Ik heb ze ook een keer gemaakt en advies gevraagd aan wendy. Die adviseerde de boobs geheel te bekleden met huidskleur omdat je anders de naad ziet (dat wat zij dan weer mooi heeft weggewerkt met een "stiknaadje".

Dat ik later toch deze fout beging zie je wel aan de onderkant, daar zie je precies tot hoever de huidskleur loopt :S.

Ik had wel na het bekleden van het lichaam de onderkant even bedekt met bakpapier en daarna het teveel van het lijfje afgeknipt. Zo voorkom je dat je lijfje aan je huid blijft plakken op een niet gewenste plek ;) (snap je het nog?)

Maar wat let je om Wendy gewoon zelf even rechtstreeks te mailen. met tips en adviezen.....

succes greetsz Kitty

er is altijd wel een reden voor taart