1

Onderwerp: Houdbaarheid

Hoihoi,
Sinds live & cooking zit ik op deze site te kijken, en ik ben al bezig met mn verlanglijstje samenstellen! Supergave site!
Maar ik heb een vraag: Ik wil graag fondant, kleurpasta, enz. bestellen, maar hoelang is dit ongeveer houdbaar?
Dan weet ik namelijk hoeveel ik kan bestellen.
Alvast bedankt!

2

Re: Houdbaarheid

(de meeste) Fondant is volgens mij een jaar houdbaar vanaf de productiedatum, maar soms een half jaar als je het koopt (omdat het dan al even ligt). Kleurpasta is wel een paar jaar geldig, alhoewel ik gister in de winkel kleurgel ging kopen en dat is nog maar een halfjaar geldig, erg slordig vind ik! Maar bij de webshop zal dat je niet gebeuren hoor, alles is wel lang houdbaar!

Mijn website: Presentaart

3

Ooooh, wat leuk, een lid via L&C! gezellig dat je erbij bent, Goed dat Pooh reclame voor ons heeft gemaakt he?

Zolang je fondant of marsepein niet uit de verpakking haalt is het vaak een jaar houdbaar. Als je het hebt aangebroken goed luchtdicht verpakken, dan kun je het vaak nog wel een paar maanden bewaren. Als je het hebt gebruikt om een taart te bekleden, moet je de restjes snel opmaken. Stukken waar botercreme, kruimels of vulling aan heeft gezeten, moet je weggooien. Kleurgels zijn ook heel lang houdbaar, maar wel altijd een schoon stokje/lepeltje gebruiken, anders krijg je er schimmel in :S

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

oei , ik had 5 kilo fondant bestelt, als ik de emmer open doe , dan is hij maar een paar maanden meer goed? :-/

5

Mja, paar maanden is relatief.. 2 tot 5 maanden, daar zitten nog een hoop taartjes tussen! En ik zou eerder voor 5 dan voor 2 gaan hoor ;) Zorgen dat je het schoon houdt met afsnijden en goed afsluiten.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

ik dacht dat 9 maanden :-/

dat staat er bij de emmer bij de webshopn .....Houdbaarheid ca. 9 maanden na aankoop....

tja na aankoop, ik dacht dat deze voor 9 maanden goed bleef, :-/ dat is verkeerd gedacht geweest :-(

7

Als dat op de emmer staat klopt dat gewoon hoor!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

ongeopend, maar als ik het goed begrijp is het maar een paar maanden(of 5) nog goed bij het openen???

dat word hier dan veel taart eten,lol

9

Ik snij de marsepein in stukken van een pond als ik mijn bestelling binnen krijg en verpak dat in huishoudfolie en dan in een luchtdichte doos. Ik hou dan gewoon de houdbaarheidsdatum aan die op de verpakking staat.

groetjes Maaike