1

Onderwerp: nijntje

Vandaag mocht ik eindelijk mn nijntje-bestelling afmaken.
Leuk om te doen, wel jammer dat er een paar kleine scheurtjes (niet helemaal door het fondant, waardoor je de botercreme zou zien) inkwamen en een klein gaatje toen ik de taart in de doos wilde zetten.
Jullie daar nog tips voor??
Verder blijf ik problemen hebben met luchtbellen onder het fondant, ook tips daarover zijn welkom!

Nou ja, hier komt ie dan:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZYS87MQA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8OE83RQU.jpg

(zijkant lijkt saai, aan voorkant iets meer met bloemetjes en boompjes gewerkt, maar vond het contrast van de kleuren zo leuk, dat ik deze foto er toch op zette)

2

Re: nijntje

lijntjes om nijntje zijn trouwens zwarter dan ze op foto lijken

3

heel mooi die echte bruna lijntjes om nijntje!

4

Prachtig is ie, helemaal echt inderdaad. Hoe heb je dta gedaan, die mooie lijntjes?

5

RiTi schreef:

Prachtig is ie, helemaal echt inderdaad. Hoe heb je dta gedaan, die mooie lijntjes?

Met de sugarcraft-gun. Soort kleipistool voor fondant/marsepein.
Erg handig om mee te werken, was voor mij eerste keer daarmee, ging heel vlug :D
(te koop in de webshop :))

6

Het is mooi geworden! Dat groen en blauw in elkaar overlopend vind ik geweldig leuk staan, net het plaatje uit het boekje..!

7

Heee, goeie Nijn!!!! Mooie echte 'b runa' kleuren!

Over het in een taartdoos zetten heb ik wel een klein tipje; gebruik een taartschuif (te koop bij de Xenos voor 75 cent). Je kunt dit zo onder je taart schuiven (tja, waarom heet het anders een taartschuif he... ;) ) en dan zo overschuiven in de doos. Heel geschuif... maar de moeite waard!

Bij de luchtbelletjes moet ik je een antwoord schuldig blijven... hoe het komt weet ik zo gauw niet, wel hoe je ze mooi weg kunt krijgen. Een prikje met een speld doet wonderen!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

8

Ik heb eens in een filmpje gezien dat je de luchtbellen met een naald kan wegprikken en vervolgens met een smoother glad strijken.
Het was een filmpje van Cakebaker geloof ik maar weet het niet meer zeker (heb ook zoveel filmpjes voorbij zien komen..)

Groetjes Tien

9

Ziet er mooi strak uit.
Het is net of je naar een nijntjes boek kijkt.
Heel knap gedaan!!!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

10 Laatst bewerkt door Taartje (23-01-2008 19:34)

Ja, Do omschrijft het precies goed haha, echt mooi gepuzzeld!!

11

Wat een leuke Nijn taart! Erg leuk gemaakt!

Groetjes Tweety!

12

Het is helemaal een echte Nijn!!!

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

13

Oooh wat een leuke Nijn! Super die kleurtjes! En mooi die zwarte lijntjes eromheen!

14

ooh die is lief

Groetjes Inge

15

Dta heb je mooi gedaan! Nijn is helemaal niet zo makkelijk, knap hoor! En die bellen.....gebruik je een smoother??

Je hart fluitsert, luister goed!

16

Leuke nijntje taart.
Komt zo uit een bruna boekje.

groetjes,Natasja.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

17

nijntje met een lijntje errond zie je niet zo veel op een taart maar ik vind het prachtig zo!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

18

Heel erg mooi met dat zwarte randje eromheen! (Ik wil de shugarcraftgun ook!!!!)

19

Ini schreef:

Heel erg mooi met dat zwarte randje eromheen! (Ik wil de shugarcraftgun ook!!!!)

Is je zeker aan te raden :D maakt het taartenmaken nog verslavender :Y

20

Mooi hoor! En ja he, een topper dat sugar gun!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

21

Mooie taart!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl