1 Laatst bewerkt door Martinique (22-01-2008 23:19)

Onderwerp: Boetseervraag, hoe maak je..

Hoe maak je een gestreepte trui. Een van de figuren die ik wil boetseren heeft een strepen trui aan. (zandkasteel).

Neem ik dan rolletjes marsepein van de kleuren die ik wil en rol ik die dan uit om er vervolgens een truitje van te fabriceren?

*een echte boetseernitwit is, maar wel de uitdaging aan wil gaan*

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Boetseervraag, hoe maak je..

Bij een demo van Debby Brown zag ik dat zij ruitjes maakte door op een wit vierkant dunne kleine rode vierkantjes neer te leggen in een patroontje en dan het het geheel nog even lichtjes uitrolde. Zo kun je dat denk ik ook wel doen met streepjes.... Ik denk dat dat misschien net wat beter gaat dan zoals je het zelf voorstelt, maar heb het nog nooit geprobeerd :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Jozien schreef:

Bij een demo van Debby Brown zag ik dat zij ruitjes maakte door op een wit vierkant dunne kleine rode vierkantjes neer te leggen in een patroontje en dan het het geheel nog even lichtjes uitrolde. Zo kun je dat denk ik ook wel doen met streepjes.... Ik denk dat dat misschien net wat beter gaat dan zoals je het zelf voorstelt, maar heb het nog nooit geprobeerd :)

Inderdaad, missschien nog handiger om een "lapje" te maken van een van de kleuren streepjes. En dan daarop de andere kleur streepjes te leggen en zo in te rollen.
En dan nog een truitje fabriceren;-)

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

4

Ik heb een gestreept broekje gemaakt maar ik had het poppetje die het aan had al klaar. En elk kleur streepje erop geplakt. Goed strak tegen elkaar.

Zie tadaaa tata

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Martinique schreef:

Hoe maak je een gestreepte trui. Een van de figuren die ik wil boetseren heeft een strepen trui aan. (zandkasteel).

Neem ik dan rolletjes marsepein van de kleuren die ik wil en rol ik die dan uit om er vervolgens een truitje van te fabriceren?

*een echte boetseernitwit is, maar wel de uitdaging aan wil gaan*

Ik doe het altijd zo! En dan een patroon knippen (net als bij gewone kleding) en op het figuurtje plakken.