1

Onderwerp: over datum?

Hoi Allemaal,

Ik heb een halve kilo geleroom poeder (mix van de webshop) waar op staat 2-2008 hoe lang kan ik het nog gebruiken? Kan ik het na 2-2008 gebruiken of moet ik het allemaal weggooien??

Groetjes Wendy

2

Re: over datum?

Ik zou het gewoon nog gebruiken..deze datum hebben ze erop gezet, omdat er een datum op moet. Maar als het nog goed is, zou ik het niet weggooien, maar ook geen maanden meer bewaren..! Met droog spul vind ik dat wel kunnen.

3

En maken en dan in de vriezer? Is dat een idee? Ik wee the tniet hoor, weet absoluut niet of geleroom ingevroren kan worden.
hahaha, kan beter mijn mond houden in plaat van hardop te denken.

4

ik zou het nog zeker 1 à 2 maanden gebruiken.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Ik ben ook niet zo 'paniekerig' hoor, mits goed afgesloten bewaard moet het echt nog wel een poosje kunnen. Aangemaakt in de vriezer kan natuurlijk ook, maar neemt een hoop meer plaats in...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Ja joh, dat kun je vast nog wel een poosje gebruiken. Ik kijk altijd goed en ruik even aan spullen. Alleen als ik het idee heb dat iets "anders" of vreemd ruikt, gooi ik het weg.
Ik heb al heel vaak "droog" spul dat over de datum was gebruikt en ben nog nooit ziek geworden (misschien imuun :lol: ).
Succes!