1

Onderwerp: tips gevraagd slierten

ik heb voor een taarte heel veel lange dunne slierten nodig. Nu heb ik de sugarshaper maar als ik daarmee al die slierten moet gaan maken kost me dat veel spierkracht. Ik krijg er altijd met moeite maar iets uit. Heeft iemand anders een tip/idee hoe ik dit makkelijker voor elkaar ga krijgen. Ik heb nl ook dat ze nooit mooi vlak zijn maar altijd van die haken eraan hebben

2

Re: tips gevraagd slierten

Een spaggethi molen misschien??

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com

3 Laatst bewerkt door Babs (21-01-2008 12:59)

Je bedoeld linten dan (omdat je zegt dat ze 'vlak'moeten zijn). Niet de haren zeg maar!
Anders zou ik de lintenroller gebruiken misschien en dan allemaal kleine lintjes snijden. Ja ik ben pro sugarshaper hoor dus ik zou gewoon spiertjes kweken ;)

4

nee ik bedoel ronde slierten dus ze maken niet plat zijn enkle wil ik geen haakjes eraan hebben maar een mooi glad uiterlijk

nog meer spieren,,,pffff...het gaat echt heeeel zwaar hoor :p

5

Hmmm, gebruik je fondant of marsepein?
Merk namelijk dat het bij balina en MMF makkelijker gaat en zonder 'haakjes' eraan dan bij regalice? Hebje daar wat aan?

6

ja dat helpt zeker en een pasta machine is ook gene gek idee haha

7

toen ik mijn man dit weekend (heel lief) vroeg mij te helpen met de strepen voor de voetbaltaart te knijpen met de sugershaper, vroeg hij naar 2 keer knijpen, is het zo ook goed ??????????? hield hij hem gewoon dichtgeknepen en heel langzaam komt er dna ook gewoon de sliert uit !! Nouja, nooit geweten :) scheelt veel knijpwerk, wel wat geduld hebben. en last van ongelijke rafelige slierten heb ik alleen als ik niet goed gekneed heb met marspein, dus goed kneden eerst !!
Succes

8

Ik maak de fondant of marsepein eerst 'even' warm in de magnetron, goed doorkneden en dan in de sugarshaper .. gaat altijd goed. Misschien is dat een idee voor je?

Groetjes Tweety!