1

Onderwerp: Helemaal leek, en dus opzoek naar advies/tips!

Hallo allemaal,

Ook ik ga een poging wagen om een mooie en vooral lekker taart te maken. Mijn vader is binnenkort jarig en wil eens wat anders geven. Dus had ik maar bedacht aan het baken te slaan. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Maar kunnen jullie als gevorderden mijn adviseren met wat ik het beste als basismiddelen kan aanschaffen en wat misschien handig is om als leek mee te beginnen?

Alvast bedankt voor jullie reactie (ik ga snel verder kijken naar alle leuke foto's, alvast ideeen opdoen!!)

Groeten, Mare

Re: Helemaal leek, en dus opzoek naar advies/tips!

Nou het beste kun je dan natuurlijk beginnen met een workshops, een basisworkshops. Dan leer je hoe, wat, waar en waarmee.

Daarnaast kun je vast aanschaffen, een rolstok (wij gebruiken een dure van wit plastic, maar in Engeland gebruiken ze gewoon een houten deegroller, je kunt het altijd proberen), een draaiplateau (bij ikea) en een smoother zou ook handig zijn.

Verder kun je nooit genoeg uitstekers hebben, maar van die koekjesuitstekers volstaan ook hoor. Je hoeft niet meteen dure te kopen.

Wat marsepein/fondant en wat kleurstoffen.

Oh ja, en een spateltje is ook wel handig om te hebben.

En natuurlijk cakemix of biscuitmix, een mixer, een bakblik en een oven.

Succes!!

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

Hmmm ik vergeet nog wat, poedersuiker om op uit te rollen of wit vet (crisco) Anders krijg je het niet meer van je tafel af.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

4

Je kan in plaats van een dure rolstok ook een stuk pvc pijp kopen in de bouwmarkt. Kost een paar euro, en het rolt perfect uit!
Het is ook voedselveilig want driekwart (geloof ik) van ons drinkwater loopt door deze pvc buizen, alleen iets grotere ;) Maar zelfde materiaal.

Als je de zoekfunctie gebruikt kan je vast een hoop vinden over wat handig is voor beginners, de vraag is al meerdere keren gesteld.

Mijn website: Presentaart

5

Bedankt voor jullie tips, ik heb inderdaad even via de zoekfunctie gezocht en kom veel tips tegen.
groetjes Mare

6

nog een tip: open een word document en sla alle tips op, er komen er zoveel voorbij dat je soms door de taarten de decoratie niet meer zien :lol: (de bomen en het bos dus)
Verder is een doorzichtig tafelzeil heel handig om je marsepein uit te rollen en het met zeil en al ondersteboven op je taart kiepen, het zeiltje eraf pulken en zonder scheuren en plakken je marsepein op de taart te krijgen.

en het beste kan je natuurlijk als eerste.........gewoon beginnen, een workshop of zelf, al doende leert men, laat zien wat er lukt (voor de oh's en ah's) laat zien wat er niet lukt, voor de tips.
Veel oefenen, (vinden je familie en vrienden helemaal niet erg :nooo )

verder heel veel bak en decoreerplezier

Alles goed???? nee 3 fout

7

Hoi Mare, ik heb je vraag even verplaatst naar de plek waar hij thuis hoort.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!