1

Onderwerp: vraagje over bruidstaart

Voor degene die al eens een bruidstaart hebben gemaakt.

Ik zag op internet dat ze daar de taart na het vullen eerst bekleden met marsepein en daarna met rolfondant.
Maar dan wordt die toch heel erg zoet??

Ik was van plan om de taart gewoon met marshmallowfondant te bekleden (die vindt ik het lekkerst en het mooiste wit.

En vraagje 2 is ik wil champagne vulling gebruiken maar is het verstandig om hem 3 laags te maken en dan alle drie met champagnevulling of 1 laag jam er tussen te doen.

2

Re: vraagje over bruidstaart

Dubbel bekleden is erg Amerikaans/Engels en hoeft zeker niet. Het voorkomt wel mooi het doorschijnen, want dat gebeurd met witte basislaag wat sneller. Extra netjes afsmeren met botercreme dus!
Ik zou, ook voor het oog, 1 laagje met wat anders vullen, ik zou niet 1-2-3 weten welke jam er het lekkerste bij is, abrikozen? Of misschien zwarte bessen, dan krijg je Kir Royal?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (22-01-2008 12:53)

Die dubbele laag van marsepein en fondant is een beetje engels, daar doen ze het vaak met twee lagen over elkaar en dan nog fruitcake ook (wat je maar lekker vindt)

Hier in Nederland zijn er niet veel mensen die dat lekker vinden dus kies gewoon een lekkere vulling en gebruik 1 (dunne) laag fondant of marsepein (en welk soort je dan kiest is heel persoonlijk...vraag wat de "klant" lekker vindt)

Ik heb laatst een taartje gevuld met champagne botercrememix en een laagje frambozenjam zonder stukjes en ook nog even met een spuitzakje wat pure chocolade er tussen gespoten (beetje als een spinneweb)...het was heerlijk :Y

4

dat klinkt idd heerlijk nicole!! moet ik onthouden hoor. Doe je dan gewoon wat champagne onder je botercreme?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010