Onderwerp: Barbieramp
Ik mocht gisteren een barbietaart maken voor mijn jarige buurmeisje.
Hardstikke leuk, voor de 1e keer een barbietaart.
Ik was hardstikke blij. Maar al gauw maakte de vreugde plaats voor wanhoop.
Ik had als basis biscuit(misschien niet zo geschikt voor een 3D taart.)
Ik las hier op het forum regelmatig over vlaaivulling. Ik dacht laat ik dat ook eens proberen. Scheen niet zo'n goede keus te zijn. Ik had 6 lagen gevuld, 3 met vlaaivulling en 3 met botercreme. Om kort te zijn: Het werd een beetje een instabiel
geheel met lagen die opzijschoven en na een poosje ook inzakten door het gewicht.
Mijn dochter opperde heel lief; Maar dat is toch mooi bij een jurk mam,dat het zo hobbelig is. Een jurk is nooit helemaal strak/glad. Nou ik heb daar toch een andere mening over. Maar het was heel lief van haar, ze probeerde me echt op te beuren.
Uiteindelijk op zaterdagavond klaar en toch nog wel een aardig geheel geworden, ondanks alle hobbels.
Wordt ik zondagochtend wakker komt er vlaaivulling onder de jurk uitgelopen.
En op een plekje op de zijkant zelfs door de marsefond heen.
Arch.... Ik was in staat een nieuwe te bakken. Maar met het risico van niet op tijd klaar en/of de rest verrampeneerd toch maar niet gedaan. Heb het verdoezeld met nog een bloemetje op de rok, wat uiteindelijk best leuk stond. De uitgelopen vulling weggeveegd en toen kwam het toch nog allemaal goed.
Buurmeisje Dewi was in ieder geval heel blij ermee en de visite vonden haar ook allemaal mooi. Zij zijn waarschijnlijk minder kritisch dan wij.
Volgende keer maar geen barbietaart meer of niet met zoveel lagen en te vloeibare vulling.

Groetjes Jolanda
http://www.makingcake.mijnalbums.nl/
met al die vulling