1

Onderwerp: Botercreme extra

Ik ben een taart aan het maken voor zaterdag en wil hem morgen bekleden en in de vriezer zetten.

Nu wil ik de vulling gebruiken van de website, de botercreme extra en dan bokkepootjes er doorheen mikken.

Nu is mijn vraag eigenlijk. Als ik een pakje banketbakkersroompoeder van Dr oetker heb, is dat dan niet te vochtig onder de fondant? Deze moet je aanmaken met water. In de buurt heb ik nergens een andere.

Ik heb 2 zakjes dus 280gram mix voor banketbakkersroom, hoevel boter en poedersuiker moet er nu bij? Sorry ben niet zo goed in verhoudingen :-) Ik neem aan wel de normale hoeveelheid water als op de verpakking staat aangegeven?

En dan nog een vraag. Als ik deze vanavond in elkaar mix, kan ik hem dan in de koelkast bewaren en morgen gaan verwerken?

Ik hoor graag!

Alvast bedankt!

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com

2

Re: Botercreme extra

botercreme extra is om te vullen, niet om te bekleden. die is idd te nat..
hiervoor gebruik je botercreme ( als je de mix niet hebt, gewoon boter en gezeefde poedersuiker 1 op 1 )

eens even kijken , voor de mix heb je 280 gram (1,5 deel), dus dan nog ong 185  (1 deel) gram boter en 40 gram poedersuiker (1/5e deel)..

en je kan de botercreme extra zelfs buiten de koelkast bewaren, omdat je geen melk gebuikt, en zo is ie morgen makkelijker te verwerken..

succes!

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

3

Dus je kan ook bokkepootjes door je botercreme mengen en dan als vulling gebruiken??? Ik lees in het recept op deze site dat het met slagroom gedaan wordt....eerlijk gezegd lijkt het mij door botercreme lekkerder :think: idem dito voor de after eight eigenlijk..... :think:

Groetjes Tien

4 Laatst bewerkt door tom poes (21-01-2008 22:47)

Voor 1 taart hoef je toch geen 2 zakjes banketbakkersroom aan te maken en dan ook nog gemengd met botercreme? Het klinkt bij mij alsof je dan genoeg vulling tot volgend jaar hebt of maak je een taart met de doorsnee van een molensteen ;) ?
Onder fondant zou ik om af te smeren voor de zekerheid gewone compacte botercreme gebruiken.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

dank je wel! om af te strijken gebruik ik dan wel duo-penotti ofzo. ook lekker!

Uhm misschien een stomme vraag. die 280 is dus niet aangemaakt met melk. Moet je het berekenen aangemaakt zodat het room is of als poeder :-)

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com

6

Ik heb gewone botercreme gemaakt zaterdag. 250 gr roomboter - 250 gr poedersuiker- en daar doorheen 1 zakje aangemaakte banketbakkersroom. Goed lang mixen en het word heerlijk romig. Daarna heb ik het door de helft gedaan en door 1 helft chocopasta. Nou echt om je vingers bij op te eten.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

wij maken ook altijd botercreme extra en doen ongeveer 375 gram klaar gemaakte room met 250 gram boter en 60 gram poedersuiker
en als hij dan te boterig is doen we er gewoon nog wat poedersuiker bij.

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/