1

Onderwerp: een paar bruidstaartvraagjes

Ik moet een witte bruidstaart maken, maar mijn laatste lichtroze taart scheen door en je zag dus de bruine taart erdoor.
Moet ik gewoon iets dikker smeren met botercreme?
En hoe zet ik een zelfgemaakt bruidspaartje vast op de taart? spagettistokjes in de voetjes steken? (ben bang dat ze schuin gaan staan)
en het wordt een 2laags, misschien een drielaagstaart, waarmee moet ik dan de taarten stutten? deuvels, of chocostokjes, of kitkatstokjes?

zoals je ziet, eerste bruidstaart.........lichtelijk onzeker :S  (ik krijg er nou al nachtmerries van en pijn in mijn buik)

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: een paar bruidstaartvraagjes

Gefeliciteerd met je eerste bruidstaart!!!!!!!!!!!!

Ik zou de botercreme iets dikker smeren, dan zie je er niets door.
Een bruidspaartje zou ik inderdaad met spagettistokjes stutten.
En de taarten zelf stut ik altijd alleen maar met hout. Zeker met een bruidstaart neem ik geen enkel risico en worden het maiskolfprikkers. Maar ik gebruik altijd die maiskolfprikkers, ook als het geen bruidstaart is.

Enne... geen pijn in je buik hebben hoor, een bruidstaart is juist hartstikke leuk!!!!! Je kan het, daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

eh.........maiskolfprikkers.......????????????? wat zijn dat nu weer

Alles goed???? nee 3 fout

4

Dat zijn die stokjes die ik vorige week bij Koenie op de 2e handstafel had liggen en die Miekje toen van me gekocht heeft! Ik heb ze gekocht bij de Sligro.
Je kunt het ook doen met chinese eetstokjes en dan de meest simpele houten goedkope variant bij de toko.
En anders kun je me wel even mailen want ik heb nog veel meer maisprikkers thuis :) !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik wil je ook wel een paar maiskolfprikkers sturen hoor!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Ik weet niet of je de botercreme extra dik moet smeren, dat hangt ook af van het seizoen. Ik zou er dan eerder voor kiezen om de fondant niet al te dun uit te rollen, of 2 lagen erop te doen. Misschien 1 met marsepein, zoals de Engelse dat doen. Of gewoon de korst van de cake afsnijden, dan ben je het donkerste kwijt.
En je kunt ook bij de bouwmarkt dunne houten stokjes kopen (iets van 2 meter) en die zaag je dan op maat.
Het bruidspaartje kun je vastzetten met spagetti, maar je kunt ze ook op een plaque (van pastillage) plakken met icing en dan het geheel op de taart zetten. Dan weet je zeker dat ze recht blijven.
Succes!
Ik vind een bruidstaart ook nog steeds eng hoor, het moet tenslotte de perfecte taart voor de perfecte dag worden.
Haha, prijs omhoog, stressfactor inbouwen zeg ik altijd maar.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

7

Ik zou ook iets dikker botercreme smeren

Mijn website: Presentaart

8

Toen ik Harry Mercure sprak op taart en trends vertelde hij dat als hij een bruidstaart maakt, hij alle korsten er van af snijdt omdat hij anders doorschijnt.

Hij heeft er alleen niet bij verteld hoe je dat zo symetrisch kan snijden zodat je taart rond blijft :s

Even een ding : neem geen deuvelstokken van de bouwmarkt dit hout kan pesticiden bevatten en is niet voedsel veilig!!!!!!

die maisprikkers zijn goed.
onderste taart zou ik 6 doen en de tweede vier maak de spaghetties van het paartje niet te kort anders kiepen ze alsnog
en ja eerst even de korst eraf dat ziet er beter uie en iets dikker de fondant erop.
( waarom neem je geen marsefond dat is ook bijna wit en schijnt minder door)

succes,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!