1

Onderwerp: Proeven

Vragen voor de forumleden die wel eens proeftaartjes maken voor aanstaande bruidsparen:

Hoe pakken jullie dit aan met betrekking tot de vulling? Het gaat dikwijls toch om wat speciale, eigengemaakte vullingen, waarvan je maar een klein beetje nodig hebt voor het proeftaartje. Maken jullie dan ook maar die kleine hoeveelheid? En hoe zit het dan met ingredi

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

2 Laatst bewerkt door mascha (21-01-2008 10:46)

Re: Proeven

Soms heb ik nog wel vullingen in de vriezer, maar vind het inderdaad ook lastig om dan een champagnevulling te maken, dus als ik het speciaal moet maken, doe ik gelijk een heleboel en dan juist de rest invriezen :)
Ik reken niets voor de proeftaartjes, maar bereken het wel door in de prijs, want voor bruidstaarten vraag ik meer dan voor 'gewone' taarten :)
Als ze besluiten het niet te doen moeten ze (denk ik) wel betalen voor de taartjes, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt ;) Gelukkig :D

[Edit]: Ik vraag trouwens wel altijd vooraf wat het bruidspaar wel en niet lekker vindt. Stel ze houden totaal niet van citroen, ga ik geen lemoncurd erin stoppen bijv. Dan kan je iets gerichter vullingen laten proeven (omdat er z

Mijn website: Presentaart

3

Re: Proeven

Ik reken voor een bruidstaart meer pp dan voor een gewone taart. Juist om ook te kunnen proeven en op lokatie te kunnen afleveren.

Je hebt van die kleine flesjes champagne of mouserende wijn. en verder doe ik wat aroma's door de botercreme als basis, dan kunnen ze gelijk wat verschillende smaakjes proeven.
Botercreme laat zich makkelijk invriezen.