Onderwerp: Enkele vraagjes over marsepein, botercreme en nog wat!
Donderdag moet ik gaan bakken.
Ik ga 3 taarten bakken maar zit met nog een paar vraagjes (door dit forum meer en meer te lezen begin ik meer en meer te twijfelen hihihi...)
Taart 1: Ronde biscuit met binnenin een laag kriekenvlaaivulling (en die heb ik inderdaad gevonden bij Aveve!) en een laag slagroom. Langs de buitenkant komt er een chocoladeganache over. Ik heb hier al veel gelezen over botercreme die gebruikt wordt om de taart langs de buitenkant glad te krijgen. Moet ik dit ook gebruiken als ik ze afwerk met een chocoladeganache of mag de ganache rechtstreeks over de biscuit?
Taart 2: Rechthoekige biscuit met binnenin een simpel laagje slagroom. Langs buiten ben ik van plan de taart volledig te bekleden met zelfgemaakte marsepein (hopelijk lukt dit!). Hier dezelfde vraag. Moet ik onder de marsepein nog iets "smeren" (botercreme misschien? Geen idee hoor want heb nog nooit botercreme gemaakt of geproeft!) om de taart glad te maken of mag de marsepein weer rechtstreeks op de biscuit?
Taart 3: Biscuit in de vorm van een kerstboom (het is een uitgelopen nieuwjaarsetentje met de buren dus om toch nog een beetje in de sfeer te zitten hihi). Hier ga ik binnenin een laagje choco doen en weer een laagje slagroom. Langs de buitenkant ga ik normaal gezien ook slagroom doen en chocoladeschilfers. Maar ook hier zit ik weer met de botercreme in mijn hoofd! Dus wat is volgens jullie het beste?
Ik lees hier zo veel over botercreme dat ik dus echt ben gaan twijfelen over het feit of botercreme beter geschikt is om te gebruiken dan de gebruikele (bij ons in Belgi