1

Onderwerp: Hoe snijd je een barbietaart??

Ik heb net een barbietaart gemaakt, en die wordt morgen opgehaald.
En ik vraag me echt af hoe die taart nou het beste verdeeld kan worden in stukjes.
Er zit een hele barbie in, dus met benen. Het zijn twee tulbanden, en 1 klein bolletje bovenop. Met 4 lagen vulling.

Heb net het hele forum afgezocht, maar kwam er dus niet uit. Is er iemand die me raad kan geven?

Dankjewel!

2

Re: Hoe snijd je een barbietaart??

Hoe snijd je een barbietaart...

... met een mes

(sorry ben een beetje erg melig :lol: )

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

hahahaha met een mes...hoe kom je erop ;)

ik zou denk ik gewoon punten snijden en als je een erg hoge rok hebt de maat van de punten daarop aanpassen

4

Dat vroeg ik me ook weleens af, die punten zijn dan zo hoog dat je ze niet eens op een gebaksbordje kwijt kunt volgens mij haha.

5

Ik snijd punten zoals bij een gewone ronde taart. Die zijn van boven erg smal. Ze passen uiteindelijk wel op het bordje omdat de bovenste helft van de punt omvalt. Ik vouw de punten als het ware dubbel :lol:
Maar het werkt wel!

Groetjes, Carin

6

Kijk maar even in de how to hier van de barbie taart, daar laat inge zien hoe je er een kartonnetje tussen maakt zodat je in twee lagen kan snijden.
Ik doe het zelf ook altijd zonder hoor, maar ik heb maar een klein formaat tulband

7

Om in 2 lagen te snijden heb je niet perse een kartonnetje nodig hoor. Je kan de taart ook gewoon overlangs eerst een keer doorsnijden. Maar dan moet je wel rekening houden met de vulling. Anders zit de een een stukje te eten met alleen creme en de ander een stukje met alleen jam, bijvoorbeeld.

Groetjes, Carin

8

Haha, bij mijn eerste (en enige) Barbietaart kreeg ik die vraag ook. Ik heb ze maar gezegd: Nou, veel succes ermee, geen idee hoe je dit aan gaat pakken, haha. Ze zien er prachtig uit maar om te verdelen is het niet de handigste taart...

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

9

Carin schreef:

Hoe snijd je een barbietaart...

... met een mes

(sorry ben een beetje erg melig :lol: )

Joh....gebruik jij een mes ??? Ik niet eens :lol:

Een van mijn klanten vertelenden laatst dat ze gewoon van boven naar beneden snijdt, dan krijg je natuurlijk plakken ;) en dan het nog een keer door de helft, dus iedereen krijgt een halve plak !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

Ok ik had het antwoordt dus ook niet, en de taart was al klaar toen ik het advies kreeg van een tweede taartkarton.
Mijn opdrachtgeefster had hetvolgende gedaan:

Barbie voorzien van een minijurk. Dus het bovenkantje erafgehaald (ongeveer 4 cm) en de barbie eruit gehaald. Zag er nog leuk uit ook nog! (heb een foto, maar die is te klein voor in mijn album! en weet dus echt niet hoe ik iets moet vergroten om hem daar dan weer op te krijgen.

De rok heeft ze dwars doorgesneden. Precies door een stuk vulling (dat had ik wel aangegeven aan haar en zelf natuurlijk rekening mee gehouden).
Deze op zijn kop neergelegd op een ander bord, en uiteindelijk blijven er dan twee ronde ringen over en daar zijn stukken van gesneden.
Hmm, moeilijk uitleggen zo! Maar goed het is goed gekomen, maar veel blijft er niet over van de taart. Ach, is natuurlijk ook niet de bedoeling.