1

Onderwerp: Lijfje voor corsettaart

Ik ga komende week een corset (annex boobs ;)) taart maken voor mijn vriend die afgestudeerd is (hts autotechniek dus het sterft er van de kerels, die het allemaal wel zagen zitten, zo'n borstentaart :lol:). Ik ben genoeg topics tegengekomen over de boobs zelf maar hoe maken jullie de lijfjes? Ik dacht zelf aan een rechthoekige bakvorm, en daar dan na het bakken de 'taille' en overige vormen uitsnijden, maar weet niet zeker of dat de makkelijkste manier is.

En dan nog een vraag twee; weet iemand een winkel waar ze (grote) rechthoekige bakvormen hebben die hier dus geschikt voor zijn? Ik ben te laat om nog op de webshop te bestellen denk ik..

Mijn taarten enzo =) *klik*

2

Re: Lijfje voor corsettaart

kan evt ook op een ronde taart, zie voorbeel van Debbie Brown:

http://www.debbiebrownscakes.co.uk/Xtra_Naughty_Cakes/images/sexy_basque_jpg.jpg

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

3

Je ziet ook veel borsten op een hartvorm.
En in een rechthoekige braadslede kun je ook heel goed bakken, die kun je gewoon bij Blokker of een vergelijkbare winkel kopen.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

ik heb toen (h

Mijn website: Presentaart

5

Ik weet niet hoe je het maakt ;) Maar de bakvormen : Blokker. Ik zag bij mijn Blokker vierkante bakblikken liggen met hoge rand !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Hallo dames, bedankt voor de reacties! Ik ga morgen in ieder geval even langs blokker om te kijken of ik daar een passende vorm vind, en anders misschien langs 'de betere kookwinkel' hier in de buurt (hopen maar dat ik bij de blokker slaag, want mijn ervaring met de kookwinkel hier is dat het merendeel van de dingen daar een rib uit je lijf kost :/). Verder kwam ik net tot de conclusie dat de enige boob-vorm bakjes die ik heb van emaille zijn en dus niet bruikbaar om te bakken dus ik hoop bij Blokker meteen ook twee soepkommen voor de boobs te kunnen scoren.

En dan nog meteen een vraagje: hoe maken jullie de 'onderplaten' van de taarten? Karton bekleed met .. iets? Of kun je ze zo kopen ergens?

Mijn taarten enzo =) *klik*

7

De laatste tijd zijn er ook 2x boobs voorbij gekomen die bovenop een hartvormige taart lagen, ook wel een vondst vond ik!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Het klopt dat bij de betere :) kookwinkel de artikelen ook een betere prijs hebben, voor hen dan :(
Maar normaal gesproken zou ik zeggen, koop het bij Schlecker, maar omdat je in tijdnood zit is dat lastiger... Haast kost ook wat ;)

Die onderplaten zijn bij mij dozen (van de aldi of Lidl, en AH heeft ook wel wat liggen, maar minder keus ;)) die ik in een rechthoek/vierkant snijd. Daarna bekleed met inpakpapier en daarna nog wat plasticfolie eroverheen (dat het niet vochtig wordt).
er zijn ook mensen die het van gipsplaat maken (Marianne onder andere :))
Je kan ook kant en klare onderborden kopen, zilverkleurig meestal.

Mijn website: Presentaart