1

Onderwerp: 2 taarten tegelijk in de oven?

Kan dat?
Als ik bijv die ikea bolletjes van 12 cm gebruik, kan ik er dan 2 tegelijk bakken? En blijft de baktijd dan hetzelfde?
Of 2 van die 16 cm vormpjes, gaat dat ook samen of moet dat apart?

2

Re: 2 taarten tegelijk in de oven?

Ik bak wel 6 bolletjes tegelijk, 't is dat er niet meer inpassen.. ;)
En 2x rond of 1x rond en 1x vierkant gaat ook prima. Baktijd hoef je niet aan te passen, dat gaat alleen op voor magnetrons, niet voor gewone ovens.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb ze ook gelijk gebakken en de gewone tijd aangehouden.
Ze waren perfect!!

Groetjes Marlies.

4

Ohw dat is wel handig om te weten, ik was ze anders gewoon 1 voor 1 gaan bakken haha.
Gaat me een hoop tijd schelen in de toekomst :D

5

Zet je ze dan gewoon boven elkaar? Ik heb een combi/heteluchtoven. En twee ronde roosters die mee kunnen draaien. Een lage en een hoge. Moet ik ze dan hier opzetten?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Ik zet ze zelf naast elkaar, dan weet ik dat ze dezelfde temperatuur krijgen. Boven elkaar heb ik nog nooit geprobeerd; iemand anders misschien wel?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik heb dat wel gedaan , boven elkaar in de combi-oven, maar dan zag je toch altijd wel wat verschil in bruining en rijzen. En naast elkaar in de oven ( in de schuur, speciaal voor de taarten erbij gekocht) zijn ze 'hetzelfde'.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

ik bak vaak baksels naast of onder elkaar. Wij hebben een hetelucht oven en het enige verschil dat ik merk is als ik de bakplaat ipv het rooster gebruik. Verder gaat het altijd goed.

Je hart fluitsert, luister goed!