1

Onderwerp: Wie wil me helpen...

Ik heb dus zojuist een opdracht gekregen voor de 2de verjaardag van een dochtertje van mijn collega/vriendin.
IK ben nog niet zolang bezig, ze wil graag een geboetseerde taart. Ze weet dat ik niet supergoed ben, dus wat dat betreft heb ik me redelijk ingedekt;-)
Ze willen graag een teletubbie of zandkasteel taart. De teletubbietaart is het "makkelijkst", ook omdat er genoeg voorbeelden te vinden zijn op het forum natuurlijk. Ik mag zelf kiezen. Het is 29 Maart dus ik heb nog even en wil binnenkort (volgende week) al beginnen met boetseren.

Het zandkasteel is een peuter/kleuterprogramma op tv met poppen  a la teletubbies maar dan meer mensen. (hoe leg je dat duidelijk uit:-))))

Wat zouden jullie doen?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Wie wil me helpen...

Zandkasteel........teletubbies zijn volgens mij toch vrij moeilijk om te boetseren (en het zandkasteel zijn er maar 3, sassa, toto en koning koos (dat scheelt weer 1 boetseersel)
Maar voor de kleine waarschijnlijk beide even herkenbaar.

Alles goed???? nee 3 fout

3

lune schreef:

Zandkasteel........teletubbies zijn volgens mij toch vrij moeilijk om te boetseren (en het zandkasteel zijn er maar 3, sassa, toto en koning koos (dat scheelt weer 1 boetseersel)
Maar voor de kleine waarschijnlijk beide even herkenbaar.

Je hebt inderdaad gelijk, scheelt weer een figuur;-)
Het lijkt me ook wel een uitdaging. Maar ik vind het juist zo handig dat er van de teletubbies wel taartvoorbeelden zijn. Ik heb nog maar een paar taartjes gemaakt en ben een echte beginneling.
*iene,miene,mutte...;-)*

Liefs Martinique

4

Ik moet voor mijn zus haar dochtertje een teletubbie taart maken voor de 1e week van februari.
Ga de teletubbieberg maken met 1 teletubbie en die ronde koekjes windmolentjes etc. Hoef ik maar 1 poppetje te maken.
Heb hier op het forum gezien en daar stond er maar 1 op. Zal straks even kijken en de link hier wegzetten.

marleen

5

bikkel16 schreef:

Ik moet voor mijn zus haar dochtertje een teletubbie taart maken voor de 1e week van februari.
Ga de teletubbieberg maken met 1 teletubbie en die ronde koekjes windmolentjes etc. Hoef ik maar 1 poppetje te maken.
Heb hier op het forum gezien en daar stond er maar 1 op. Zal straks even kijken en de link hier wegzetten.

marleen

Hey Marleen,

Leuk je woont vlakbij mij!!!
Ik weet welke taart je bedoelt. Ik ga het toch proberen om het zandkasteel te maken. Ik begin ruim te voren, mocht het niet lukken kan ik alsnog een teletubbie taart maken.

Liefs Martinique

6

ik zou ook voor het zandkasteel gaan de tubbies vond ike cht heel moeilijk maar waarschijnlijk zijn sassa en toto en koos ook een crime....

succes ben benieuwd naar je creatie!

7

Karen75 schreef:

ik zou ook voor het zandkasteel gaan de tubbies vond ike cht heel moeilijk maar waarschijnlijk zijn sassa en toto en koos ook een crime....

succes ben benieuwd naar je creatie!

Whahahah...je weet me wel op te beuren;-)

Liefs Martinique

8

Heb nog nooit een teletubbie taart gemaakt, maar van wat ik gehoord heb zijn ze heel moeilijk te boetseren. Zou ook voor het zandkasteel gaan, die figuurtjes zijn makkelijker. Als je niet hun hele lijfjes wil maken, dan maak je toch een zandkasteel en laat je ze uit de raampjes kijken. Heb je alleen de hoofdjes en evt een armpje nodig!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

of je maakt ze ingegraven in zand :lol: :lol: in een hele diepe kuil

10

lune schreef:

of je maakt ze ingegraven in zand :lol: :lol: in een hele diepe kuil

Dat is natuurlijk ook nog een optie:-)))))

Liefs Martinique

11

Of Zaza, Toto en Koning Koos boven in de toren, naar buiten zwaaien (zoals op het einde van de programma). Hoef je alleen maar de helft te boetseren .. bovenlijf en gezichten. 1 arm over de toren en 1 arm + hand zwaaien?
Mijn dochtertje van 1 is gek op de programma ;) In november komt er dus een zandkasteel taart ;)

Groetjes Tweety!

12

Tweety1974 schreef:

Of Zaza, Toto en Koning Koos boven in de toren, naar buiten zwaaien (zoals op het einde van de programma). Hoef je alleen maar de helft te boetseren .. bovenlijf en gezichten. 1 arm over de toren en 1 arm + hand zwaaien?
Mijn dochtertje van 1 is gek op de programma ;) In november komt er dus een zandkasteel taart ;)

Uhh kun je hem niet alvast maken? Zodat ik af kan kijken..uuhhh inspiratie opdoen bedoel ik;-)

*kijkt heel lief;-)*

Liefs Martinique

13

Ik vind het dapper van je hoor! Zo'n taart daar begin ik echt nog niet aan. Ik ben nogal perfectionistisch en dan durf ik hem echt niet mee te geven. Ik vind poppetjes boetseren erg moeilijk (moet maar eens een workshop zoeken daarvoor)

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

14

Martinique schreef:
Tweety1974 schreef:

Uhh kun je hem niet alvast maken? Zodat ik af kan kijken..uuhhh inspiratie opdoen bedoel ik;-)

*kijkt heel lief;-)*

Weet niet of ze zo lang bewaart kunnen worden. Ik zal even kijken of ik ergens voorbeelden kan halen voor je ;)

Groetjes Tweety!

15

op schooltv kan je de kinderwebsite aanklikken, misschien staat daar wat

16

Het Teletubbiehuis is best makkelijk. De Tubbies zelf zijn lastig. Ze lijken zo eenvoudig, maar die koppies zijn best moeilijk na te maken. Ik heb ze ook al eens geprobeerd en heb toen uiteindelijk maar plastic Tubbies gekocht bij Planet Cake ~s.

Zandkasteel is waarschijnlijk net zo lastig, veel meer kleuren ook. Ik denk dat ik die toch eerder zou gaan puzzelen.

17

Petr@ schreef:

Het Teletubbiehuis is best makkelijk. De Tubbies zelf zijn lastig. Ze lijken zo eenvoudig, maar die koppies zijn best moeilijk na te maken. Ik heb ze ook al eens geprobeerd en heb toen uiteindelijk maar plastic Tubbies gekocht bij Planet Cake ~s.

Zandkasteel is waarschijnlijk net zo lastig, veel meer kleuren ook. Ik denk dat ik die toch eerder zou gaan puzzelen.

Ik heb het er vandaag met de opdrachtgever over gehad, ze wil perse een geboetseerde taart. Ik was al aan het oefenen met het zandkasteel, maar de poppetjes zijn zo kleurrijk en moeilijk dat ik het niet aandurf. De teletubbies vond ze ook super. Dus die ga ik nu oefenen;-)

Liefs Martinique

18

Succes!

19

He Martinique heb een boek van de bibliotheek gehaald, en daar staat in hoe tubbies geboetseerd moeten worden. Is erg handig. Zal kijken of ik ze kan scannen

marleen

20

bikkel16 schreef:

He Martinique heb een boek van de bibliotheek gehaald, en daar staat in hoe tubbies geboetseerd moeten worden. Is erg handig. Zal kijken of ik ze kan scannen

marleen

Hoi Marleen,

Wat lief dat je dat wil proberen voor mij!

Liefs Martinique
Je mag me ook mailen hoor.

Liefs Martinique

21

jullie wonen 2 km van elkaar af, ga lekker op de koffie bij elkaar ( met taart! ) ;)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

22

Keetie schreef:

jullie wonen 2 km van elkaar af, ga lekker op de koffie bij elkaar ( met taart! ) ;)

Gezellig, kom je ook;-) Jij woont ook niet ver van ons vandaan!

Liefs Martinique

23

Is ook een idee. Samen tubbies boetseren.

24

Zou je dat voor mij kunnen inscannen eventueel ? Of welk boekje is dat dan ?

25

Zal hem straks inscannen.

marleen