1

Onderwerp: Help een strik maken !!!!!

Hoi

Ik heb een vraag over de bekende strik ;)

1-Als je geen Tylose in huis hebt kan je daar wel Tragant gom doorheen gooien ? Of moet het echt Tylose zijn ?
2-Kan het van marsepein gemaakt worden ?
3-Hoelang van te voren kan je de strik maken ???

Groetjes

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Help een strik maken !!!!!

Ik weet alleen antwoord op vraag 3, volgens mij moet dat 2 of 3 dagen van te voren gedaan worden. Om te laten drogen.

3

Probeer ik de andere twee vragen:

Volgens mij moet tragantgom ook kunnen, dat is de natuurlijke variant van tylose (of andersom, tylose is de synthetische variant van tragant ;) ). Heb zelf wel het idee dat tylose iets sterker werkt dan tragant.

Ik denk dat het met marsepein ook prima gaat;  heb er zelf nooit een strik van gemaakt, maar wel een kroon en die moest ook stevig worden. Ging prima :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Probeer ik de andere twee vragen:

Volgens mij moet tragantgom ook kunnen, dat is de natuurlijke variant van tylose (of andersom, tylose is de synthetische variant van tragant ;) ). Heb zelf wel het idee dat tylose iets sterker werkt dan tragant.

Ik denk dat het met marsepein ook prima gaat;  heb er zelf nooit een strik van gemaakt, maar wel een kroon en die moest ook stevig worden. Ging prima :Y

Nou dan gaan we dat dus maar eens proberen ;)  Bedankt voor je antwoorden :thumb:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

MMm, je hebt al antwoorden...
Maar ik had m'n strik van de bruidstaart met tragant gom gemaakt, dus het kan ! :) Bovendien was het marsepein, dus ook dat kan! :)
Zelf had ik hem wel een week of anderhalf vantevoren gemaakt (de lussen)

Mijn website: Presentaart

6

mascha schreef:

MMm, je hebt al antwoorden...
Maar ik had m'n strik van de bruidstaart met tragant gom gemaakt, dus het kan ! :) Bovendien was het marsepein, dus ook dat kan! :)
Zelf had ik hem wel een week of anderhalf vantevoren gemaakt (de lussen)

Mascha......werd de strik niet knoert hard ? Of viel het mee ? En was het nog eetbaar ? ;) Ik denk dat ik straks maar aan ga beginnen, even uitproberen ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

Nou, het was niet echt lekker meer nee. Ik heb zelf niet van de taart (of strik) gegeten want het was voor vreemden, maar ik vind zelf de smaak van tragant gom niet echt lekker, en die harde marsepein, ach, het is vooral voor de sier. Maar ja, dan kan je hem net zo goed van fondant maken!

Mijn website: Presentaart

8

mascha schreef:

Nou, het was niet echt lekker meer nee. Ik heb zelf niet van de taart (of strik) gegeten want het was voor vreemden, maar ik vind zelf de smaak van tragant gom niet echt lekker, en die harde marsepein, ach, het is vooral voor de sier. Maar ja, dan kan je hem net zo goed van fondant maken!

Het voordeel van mij, na mijn operatie in augustus dat mijn smaak weg is ;) Dus ik proef het toch niet :lol:

Serieus...ik heb net mijn marsepein dus gekleurd en gemengd met tragant gom en ga gewoon de lussen maken morgen of dinsdag, en proef het gewoon eerst even ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

manika schreef:

Hoi

Ik heb een vraag over de bekende strik ;)

1-Als je geen Tylose in huis hebt kan je daar wel Tragant gom doorheen gooien ? Of moet het echt Tylose zijn ?
2-Kan het van marsepein gemaakt worden ?
3-Hoelang van te voren kan je de strik maken ???

Groetjes

Manika

1. ja gom is geen probleem (het is uiteindelijk hetzelfde, maar gom is natuurlijk en tylose is chemisch, en om die reden schijn je mer tylose m

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Carin schreef:

3 indien nodig maandenlang vantevoren, met rsicoop breuk tijdens bewaren :s
minimaal een kleine week vantevoren beginnen, bij spoed kan het ook in 2 dagen maar dat doe ik liever niet.

:lol: Ik was het van plan om zaterdag op een taart te maken, dus maandenlang zal niet lukken ;) Ik ga hem morgen maken. Als het mislukt geen ramp.....dan komt er gewoon iets anders op ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl