1

Onderwerp: plan van aanpak

Volgend weekend vieren we, in 2 dagen, de verjaardag van ons zoontje.
Graag wil ik voor elke dag een taart maken. Om de stress niet al te hoog op te laten lopen lijkt het me verstandig dat ik ze komende week al maak, en dan maar invries.

Hebben jullie tips voor deze beginneling?
Kan ik zondag het biscuit bakken, deze dan maandag bekleden en dan hup, de vriezer in?
Dan heb ik wel een taartdoos nodig, toch?
Ik wil hem graag vullen met de botercreme en iets van jam. Bekleden met marsepein.

Moet ik hem een dag van te voren uit de vriezer nemen, of al wat eerder?

En per laag kan ik er maar 1 ding tussen doen, toch? Of kan er ook bc en jam tegelijkertijd?

Oh, er komen vast nog meer vragen, maar wat zal ik trots en opgelucht zijn als ze af zijn. Haha.

2

Re: plan van aanpak

ik zal proberen wat antwoorden te geven....
je kan zeker zondag bakken en maandag vullen en bekleden en dan de vriezer in....geen probleem....je hebt geen taartdoos nodig...ik heb net een taart bekleed en in de vriezer gezet..alleen verpakt in een pedaalemmerzak.....

ik zou hem 1 dag vantevoren uit de vriezer halen....hij gaat dan wel zweten maar dat droogt vanzelf.....alleen je moet er niet aan gaan zitten...dus niet gaan proberen te deppen ofzo....

je kan botercreme doen en dan op de laag die je erop legt jam smeren......ik doe dat ook met botercreme en lemon curd....

nou veel succes...maar het gaat vast lukken want de antwoorden weet je eigenlijk al....en anders vraag maar raak...

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

3

De puzzel voor op de taart, kan ik die al eerder maken? Of gaat de kwaliteit van de marsepein dan achteruit?
Dat ik bijv. zondagmiddag ga puzzelen. 's Avonds dan het biscuit bak, om vervolgens maandagmiddag te vullen en bekleden.

4

Ja hoor, geen probleem. Je kan het heel lang bewaren, zo'n puzzelplaatje.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

momfer schreef:

De puzzel voor op de taart, kan ik die al eerder maken

Ik maak het puzzelplaatje soms wel een week eerder. Moest dit weekend 4 taarten maken en vorige week niets dus heb ik toen het plaatje alvast gemaakt. kon ik hem er vandaag zo opleggen.

Natascha

Groetjes Natascha