1

Onderwerp: Help, ik krijg de biscuitmix niet mooi in de vorm

Ben aan het proberen mn eerste kapsels te maken met de IKEA RVS vorm van 12 cm. Heb de mix gemaakt, klopt het dat deze heel lobbig is? Beetje dikke slagroomachtig? Ik wil het in mn bolletjes doen (deze beboterd en met bloem bepoederd) maar ik krijg het niet mooi 'afgewerkt'  in de bolletjes zeg maar. Als ik met een lepel de boel een beetje glad wil strijken dan blijft het meteen aan de lepel zitten. Nu zijn het dus echt van die 'kwakken'  in de bol. Wordt het dan wel mooi? Zucht.. mn eerste poging en nu al aan de stress :P

2

Re: Help, ik krijg de biscuitmix niet mooi in de vorm

Dat klopt hoor, dat het een beetje lobbig is.
En nee, je krijgt het niet helemaal mooi glad aan de bovenkant, maar dat wordt toch de onderkant uiteindelijk. Ik probeer het wel een beetje glad te strijken meestal, maar hoeft niet helemaal perfect hoor.

Mijn website: Presentaart

3

Nou, het is gelukt :D:D K heb wel een rotoven, die je niet kan laten oplopen, maar ze zien er alle4 (ik dacht ik maak er gelijk 4) goed uit.

2 taartjes wil ik morgen maken. Die kapsels hoeven dan niet in de vriezer toch? Kunnen ze dan bv in een zakje in een trommel ofzo?

En die andere twee in een zakje in de vriezer?

4

Ik doe ze zelf wel in de vriezer, heb het idee dat ze dan wat minder droog worden, maar je kunt ze ook gewoon in een zakje & trommel doen hoor. De andere 2 kunnen zo de vriezer in, zelf pak ik ze in in huishoudfolie.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

om de bovenkant van het beslag glad te strijken, maak je je lepel even nat, en strijk je met de onderkant van de lepel, de bolle kant zeg maar, je beslag zo goed als glad..

6

Dankje voor de tip! Alhoewel ze er gelukkig mooi zijn uitgekomen ga ik dat met die natte lepel zeker proberen.