1

Onderwerp: schema's bakblikken en mixen

Ik heb een vraagje. Heeft iemand ervaring met het bakschema van felicitaartjes.nl?
Het is zo op de een of andere manier komen mijn bakblikken niet overeen. Ik heb de 2 keer met bakken gewoon 330 gr. biscuitmix gebruikt (kortom volgens beschrijving) Ik durf er weinig aan te doen.
Aangezien dat ik nu voor mijn zus ga bakken heb ik grotere vormen nodig. Is dit makkelijk te berekenen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt

2

Re: schema's bakblikken en mixen

Je kunt water in je bakblikken doen en zo het aantal liters meten, dan kijken in het schema wat het meest in de buurt komt, blik altijd voor 2/3 vullen, de rest (als je over hebt) gewoon gebruiken voor een ander vormpje.. of weggooien ;)
Voor het berekenen kun je het beste die van 2,5 liter (25 cm ronde vorm ) als basis nemen, daar gaan namelijk 5 eieren in, dus per 0,5 liter 1 ei (en 66 gram mix). Dan kun je dus ook veel grotere vormen uitrekenen.
Sukses met de taart voor je zus!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: schema's bakblikken en mixen

heel erg bedankt, ik was vast een taart aan het bakken als proef voor vulling. maar helaas kreeg in hem niet uit mijn vierkante vorm. vorige keer ging het prima nu dat deel van de taart er in brokken uit. Zonde hoor zag er mooi luchtig uit van binnen.

Ik vind het echt super dat ik weet wat voor richtlijn in aan moet houden. Nogmaals bedankt.groetjes van Sonja