1

Onderwerp: vraagje over trex

bij mijn laatste taart heb ik voor het eerst trex gebruikt ( dat plantaardige vet) nu moet ik zeggen dat het wel super spul is voor het boetseren en bij het uitrollen, maar kan het kloppen dat het fondant ook veel gemakkelijker scheurt en het fondant er erg slap van wordt ? Het scheurde aan alle kanten, werd er helemaal gek van.

2

Re: vraagje over trex

Fondant wordt vaak heel slapjes als het te warm is, dus als je het goed kneedt prima, maar inderdaad geen trex er bij doen ofzo. Bij het uitrollen, als het grote lappen zijn rekt de fondant zowiezo heel erg mee, maarja ik ben ook een marsepein-fan, dus vind fondant meestal wat moeilijker. Wat wel helpt is om de fondant niet al te dun uit te rollen (dikker dan de marsepein) dan blijft het beter in vorm.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: vraagje over trex

Ok dank je Lara, ik had er inderdaad trex bij gedaan. Ik bak nog niet zo lang maar tot nu toe alleen met fondant bekleed maar heb nu wel marsepein voor het decoreren en ik moet zeggen, ik vind het ook veeeel lekkerder, terwijl ik het vroeger nooit luste...Ik zal ook eens proberen om met marsepein te bekleden, kijken hoe dat gaat