1

Onderwerp: Wie denkt er even met me mee

Ik heb weer eens iets in mijn hoofd gehaald..........en nu wil ik ook dat het perse
zo gaat worden.........:Y
Ik heb een kapsel gebakken in een ikea bol, en nou wil ik daar een theekopje
van maken (inwoners van sesamstraat gaan er dan in badderen) dus nou zit ik
met het volgende................

Als ik de bol gevuld heb, wil ik die gaan bekleden, maar hoe doe ik dat nu ???
Kan toch niet een gevulde taart omdraaien, en ik wil dus de brede bovenkant
apart bekleden, want dat moet sop worden.
Snappen jullie me nog ??????
Of zal ik de taart vullen en afsmeren met botercreme, deze dan heel erg op laten
stijven in de koelkast, bekleden, en dan omkeren zodat ik het water erin kan maken.......jemig, ik verzin weer wat.......in gedachte zie ik de taart wel al voor me dus.....

HELLUPPPPPPPPPPPPPIE.............

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: Wie denkt er even met me mee

hmmm... gevuld omdraaien lijkt me wel gaan, als ie afgesmeerd is niet meer denk ik. Als ie dan weer bekleed is misschien weer wel, maar dan krijg je misschien erge afdrukken erin? Maar waarom niet vullen, enz. als ie al omgedraaid is?

Misschien een kartonnetje op de bovenkant ( die dan onderkant moet worden ;) ) na vullen en bekleden, en als je 'm bv op een plank gemaakt hebt dan met plank en kartonnetje en al omdraaien zodat je 'm daar aan vast kan houden............
Zit maar effe te brainstormen hoor, want ervaring heb ik hier ook niet mee. Wel een heel leuk idee zo'n kopje!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Mirjam5 schreef:

hmmm... gevuld omdraaien lijkt me wel gaan, als ie afgesmeerd is niet meer denk ik. Als ie dan weer bekleed is misschien weer wel, maar dan krijg je misschien erge afdrukken erin? Maar waarom niet vullen, enz. als ie al omgedraaid
is?

Omdat het me makkelijker lijkt om van smal naar breed te bekleden.......en omdat
ik er bovenop dus sop wil maken............maar ik heb net zitten denken dat ik ook
natuurlijk de bovenkant mee kan nemen en er dan een extra laagje voor het water bovenop leg........

Misschien een kartonnetje op de bovenkant ( die dan onderkant moet worden ;) ) na vullen en bekleden, en als je 'm bv op een plank gemaakt hebt dan met plank en kartonnetje en al omdraaien zodat je 'm daar aan vast kan houden............
Zit maar effe te brainstormen hoor, want ervaring heb ik hier ook niet mee. Wel een heel leuk idee zo'n kopje!!

Dat van die kartonnetjes had ik ook al zitten denken, om hem dan ineens om te draaien.......

Groetjes,
Mirjam

Bedankt voor het meedenk in elk geval....

word vervolgd..........

4

Misschien is het handig om van de bollekant een klein stukje af te snijden zodat je een vlak stuk hebt waar hij op kan blijven staan. Een kopje is tenslotte ook niet bol aan de onderkant. En dan zou ik hem gewoon vullen en bekleden zoals anders. Inderdaad ook omdat je anders vingeafdrukken krijgt....

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

5

Euh, er was eens iemand bij Koenie, zaterdag. Die had ook een kopje gemaakt van een ondersteboven bol. Maar ja, wie dat wat nou. Volgens mij is ie wel geshowed hoor, toch? Even zoeken............
H

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Pooh schreef:

Euh, er was eens iemand bij Koenie, zaterdag. Die had ook een kopje gemaakt van een ondersteboven bol. Maar ja, wie dat wat nou. Volgens mij is ie wel geshowed hoor, toch? Even zoeken............
H

7

miep-miep schreef:

Misschien is het handig om van de bollekant een klein stukje af te snijden zodat je een vlak stuk hebt waar hij op kan blijven staan. Een kopje is tenslotte ook niet bol aan de onderkant. En dan zou ik hem gewoon vullen en bekleden zoals anders. Inderdaad ook omdat je anders vingeafdrukken krijgt....

De bolle kant is inmiddels al wat platter geworden dus dat is het probleem niet.
Het gaat erom dat ie met de bolle kant boven makkelijker te bekleden is dan met
de platte kant boven.........dus als ik de bolle kant bekleed heb, moet ie omgekeerd
worden...........maar ik ga het gewoon proberen hoor, kartonnetje eronder en dan probeer ik, als ik de bol bekleed heb, hem in 1 keer ZWIEP om te draaien.......
Ik hou me hart vast, heb maar 1 kans, want de taart word zaterdagmorgen opgehaald en de mevrouw wil er graag slagroom in, dus ik kan hem pas vrijdagavond (lees nacht, want 's avonds ga ik met de buuffen eten en naar de film)
maken.........

8

Waarom niet al met de bolle kant op een lap fondant zetten en dan van onder naar boven werken.Op de bovenkant een stukje door laten steken.Als er een aparte bovenkant(schuim)op komt zie je dat niet meer.

9

moet gewoon lukken hoor als je het voorzichtig doet...heb ik een keer gedaan met een mega cupcake!!! eerst het papiertje zeg maar van marsepein erover en toen de hele handel omgedraaid om de bovenkant te doen!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

10

Ik denk dat ik hem gewoon in de goede vorm (de kopjes-vorm) zou neerzetten en vullen, en dan een brede reep marsepein snijden en die er omheen 'behangen' :D Op het einde kijken hoe je uitkomt en precies afknippen (dat wordt dan natuurlijk de achterkant ;) De bovenrand kan je dan een beetje laten uitsteken, desnoods beetje bijknippen,  zodat je sop/water/schuim wat dan ook, er mooi in blijft liggen :)

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

11

Ik zou hem ondersteboven vullen, bekleden (zoals je met een bolletje doet), even de fondant laten uitharden en dan pas omdraaien en dan werk je het verder af.

12

Heb hetzelfde ooit met een bubbelbad gedaan, dus al omgekeerd gevuld, gesmeerd en bekleed. Ging eigenlijk best goed...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

13

deze misschien?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=10217

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Wie denkt er even met me mee