1

Onderwerp: 'zwevende' sterren

Welk soort metaaldraad gebruiken jullie om sterren, hartjes enz. te laten 'zweven' boven de taart ? Geeft het metaal niet af aan de cake ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

2

Re: 'zwevende' sterren

Je moet het metaal niet rechtstreeks in de taart steken, maar in bijvoorbeeld een rietje of speciaal daarvoor bestemde buisjes.

Je hebt ook wel draad dat er speciaal voor geschikt is, maar dan nog is het niet aan te raden het rechtstreeks in je taart te steken.
Ik doe altijd een klompe marsepein voor de stevigheid in een rietje of buisje en die knip ik dan net onder de oppervlakte van de taart af.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door petje (15-01-2008 21:33)

Jaa, dat wilde ik ook nog vragen (maar ik heb momenteel al een stuk of 6 vragen in de omloop dus ik dacht, deze komt later wel.....).

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

4

ik heb gewoon ijzerdraad in de hobbywinkel gekocht. Let wel op de dikte.. die van mij was te dun en dus lagen de sterren plat op de taart... niet zo'n mooi gezicht. (uiteindelijk opgelost door de draadjes te verstevigen)
Verder doe ik hetzelfde als Marianne. In een rietje met stukje marsepein steken en dan in de taart.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties