26

Re: duitsland bakland?

pompomtiedom pompompom
Oh het muziekje zit nu al in m'n hoofd :s
Mijn dochter heeft er een cd-tje van... dat wil ze dan altijd in de auto op als we naar de camping gaan (ze wil het altijd op maar ze mag het alleen als we op weg naar de campping zijn :D ) en tegen de tijd dat we daar zijn (toch wel een flinke rit, bijna 200 km) zijn we helemaal dolgedraaid :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

27

Carin schreef:

pompomtiedom pompompom
Oh het muziekje zit nu al in m'n hoofd :s
Mijn dochter heeft er een cd-tje van... dat wil ze dan altijd in de auto op als we naar de camping gaan (ze wil het altijd op maar ze mag het alleen als we op weg naar de campping zijn :D ) en tegen de tijd dat we daar zijn (toch wel een flinke rit, bijna 200 km) zijn we helemaal dolgedraaid :lol:

LOL en dat bijna elk weekend heen en terug... hihhihihi

28

Nordhorn is best een leuk winkel plaatsje hoor, vanaf hardenberg ook goed te doen. Ze hebben er meerdere grote supermarkten zitten, je kunt de heren met kinderen eventueel droppen bij de dierentuin (niet spectaculair, maar voor kinderen heel leuk).

Gronau zitten ook een paar supermarkten, winkelcentrum is niet gek, maar daar ben ik nog geen bakwinkeltje tegen gekomen.

Zelf ga ik vaak naar Rheine, iets verder rijden, maar ook heel leuk. Ook verschillende supermarkten. En een mooie boekwinkel die vaak leuke bakboeken verkoopt (ok, in het duits, maar dat is bij mij toch beter dan mijn Engels).

De gemiddelde duitse supermarkt heeft verschillende versierselen. Echt dat kleine suikerspul (bloemetjes, diertjes ed), grotere suikerversierselen, voor bv op muffins. Diverse taartmixen (aardbei pannacotta is wel h

29

Ik heb er nu al zin in!

Groetjes, Carin

30

Ik ook!!! ;)

31

Ik ben zelf woonachtig in Groningen en wij gaan met kleine regelmaat wel eens winkelen in Leer (ook plaatsje in Duitsland). We gaan dan niet naar het plaatsje zelf, maar slaan af bij Leer- Nord als ik het goed heb. Daar heb je een overdekt centrum (het heet volgens mij ems-park, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen) met diverse winkels, waaronder de famila. Een grote supermakt met ook een redelijk ruime keuze uit bakproducten. Versiersels, marsepein, suikerfiguurtjes, chocola, vulling, kleurstoffen etc. En de prijs is vergeleken bij Nederland echt wel te doen.
Dus misschien voor mensen ook de moeite waard. Via de A7 rij je zo die kant op, langs hoogezand, winschoten, nieuweschans etc)

Misschien ook leuk voor mensen woonachtig in omgeving groningen!

32

anieck schreef:

Ik ben zelf woonachtig in Groningen en wij gaan met kleine regelmaat wel eens winkelen in Leer (ook plaatsje in Duitsland). We gaan dan niet naar het plaatsje zelf, maar slaan af bij Leer- Nord als ik het goed heb. Daar heb je een overdekt centrum (het heet volgens mij ems-park, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen) met diverse winkels, waaronder de famila. Een grote supermakt met ook een redelijk ruime keuze uit bakproducten. Versiersels, marsepein, suikerfiguurtjes, chocola, vulling, kleurstoffen etc. En de prijs is vergeleken bij Nederland echt wel te doen.
Dus misschien voor mensen ook de moeite waard. Via de A7 rij je zo die kant op, langs hoogezand, winschoten, nieuweschans etc)

Misschien ook leuk voor mensen woonachtig in omgeving groningen!

kijk dat is nog eens nuttig ;)

Webshop- Workshops Winsum/ Groningen
www.juffrouwtaartshop.nl

33

Nou heel mooi dat het nuttig is. Jij woont vlakbij Groningen, dus voor jou ook redelijk in de buurt. Zijn leuke dingen te halen, moet binnenkort voor mijn schoonzusje muffinmix + taartmix van Lillifee halen. Ze maakt altijd super gave uitgebreide themafeestjes en voor de jongste wordt het van prinses Lillifee.

34

Hup Hop hee, neem je knuffels mee.......
Dag als het mag,

Hier nog een fan van de sprookjescamping.
Hebben er vorig zomer gestaan, helemaal gek geworden. Nee, valt reuze mee.

Als je nog zin en tijd over hebt ,mag je hier ook nog wel een dagje langs komen hoor, met kinderen. Hele grote zandbak met schommel en rekstok. Grote glijbaan, grote blokhut, en veel gras om op te spelen. En natuurlijk nog 3 andere kindertjes van 8 5,5 en 3,5.

Dag als het mag. Hihihihi
Heel erg gezellig.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

35 Laatst bewerkt door Carin (22-01-2008 22:38)

Bakmams schreef:

Dag als het mag,

Als je nog zin en tijd over hebt ,mag je hier ook nog wel een dagje langs komen hoor, met kinderen. Hele grote zandbak met schommel en rekstok. Grote glijbaan, grote blokhut, en veel gras om op te spelen. En natuurlijk nog 3 andere kindertjes van 8 5,5 en 3,5.

Heel erg gezellig.

Dag als het mag,

Klinkt leuk! We zouden graag een dagje aanwippen. Jammer dat we met Lukas geen dagje op stap kunnen.

Doeiouwekoei

Groetjes, Carin

36

Bakmams schreef:

Dag als het mag,

Heel erg gezellig.

klinkt gezellig wiue weet doen we dat wel...

37

Ik zet deze weer even bovenaan :D

Groetjes, Carin

38

Karen: ik heb even gegoogled en Nordhorn is voor ons 37 km. Er zit een Kaufland. Wat er verder eventueel zit weet ik niet.

Groetjes, Carin

39

Carin als je een tomtom mee hebt tik je het volgende adres in stadtring 60 nordhorn.
Dan kom je bij een winkelcentrum bij een grote supermarkt (www.marktkauf.de )
Daar parkeer je de auto en vanaf daar ben je ook zo in het centrum van Nordhorn, bruggetje over en je bent haast in de binnenstrad (5 minuutjes lopen).
Als je langs de marktkauf loopt, dat gebouw aan je linkerkant laat (zitten meer winkels, oa takko, deichmann), je loopt dan eigenlijk naar de achterkant toe. Kom je langs een restaurantje, en dan nog iets verder zit Zierleyn (www.zierleyn.de )
Winkel in, kleine trapje op naar boven en daar hebben ze veel bakvormen en uitstekers. (neem je de grote trap naar boven dan kom je bij het speelgoed, dus als er kinderen bij zijn ben je gewaarschuwd).

Veel plezier!!!

Jessica

40 Laatst bewerkt door JanetGL (06-06-2008 14:14)

In het centrum van Kleve zit een hele mooie kook- en bakwinkel. Hij zit schuin tegenover een patattent die "Den Brabander" heet. Direkt als je de winkel binnen komt, heb je een heel hoog schap met allemaal mooie bakdingen (je ziet het meteen.. want aan de andere kant liggen de jachtgeweren en meer van dat soort wapentuig ;-))) Ik weet niet hoe de winkel heet of hoe de straat heet maar het is een zijstraat van de grote straat die schuin omhoog loopt. Ik vond het een prachtwinkel! Heb er veel leuke dingen gekocht (vooral veel uitstekertjes).

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

41

ja we gaan wel hoor, ik heb er al helemaal zin in!!!

42

Ikke ook :Y

Groetjes, Carin

43 Laatst bewerkt door Milouk (18-06-2008 17:38)

knubje schreef:

ikzelf ben laatst geweest in aken naar kaufland.Is een grote winkelketen die denk ik in heel duitsland ligt.
Daar hebben ze inderdaad heel veel bakspulletjes zoals,marsepein,smeltchocolade,kleurstoffen,suikerdecoratie,vullingen.

Ik heb er ook flink ingekocht haha.Dus ga op zoek naar een kaufland denk ik als je daar bent.

Oh nee, had ik dit maar niet gelezen.
Er zit een kaufland hier een kwartiertje vandaan :+

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

44

Nou als ik dit zo lees krijg ik ook zin om eens te gaan shoppen in Duitsland. Toch maar eens kijken wanneer ik dat ga doen want het lijkt me super om eens lekker in te slaan.
Groetjes Fatima

Groetjes Fatima

45 Laatst bewerkt door petrabennes (19-06-2008 12:59)

He vervelend.....volgend weekend mogen we met mn man mee die voor zn werk naar Frankfurt moet...

Zijn de mixen, vullingen en zo makkelijk te herkennen voor mensen die niet zo goed zijn in Duits?