1

Onderwerp: houten nijlpaarden

Hoi!

Ik moet in april een bruidstaart maken.Het bruidspaar heeft in Kenia twee nijlpaarden laten maken van hout. Het zijn geen "hele" nijlpaarden, maar alleen de bovenkant, zoals je ze ziet als ze in het water liggen... Deze moeten dus bovenop de bruidstaart komen, in een soort waterpoel.....mijn vraag is: welk materiaal zal ik gebruiken voor de waterpoel?? De nijlpaardjes zijn niet zwaar, maar het lijkt me niet fris om er bijvoorbeeld slagroom onder te doen. Is piping gel een goed idee of loopt dat "snel weg"?
Graag jullie suggesties! alvast bedankt!

Je hart fluitsert, luister goed!

2

Re: houten nijlpaarden

Ik zou als vijver gewoon blauw fondant doen met dan evt gekleurde icing/bc om het water te laten "bewegen". Ik zou er wel voor zorgen dat er geen icing/bc aan je nijlpaardjes komt.
De rand kan je dan afwerken met riet/gras/rotsen/jungle/....

Het lijkt met wel een leuk onderwerp als bruidstaart!! Heel origineel :Y

3

Ik persoonlijk zou bovenop het bovenste taartje een niet ronde cirkel ( :s weet niet hoe ik het anders moet noemen :) ) aftekenen, die niet te dik/diep vullen met blauwe piping gel, de randen markeren met "stenen" en de nijlpaarden daarin zetten.
Eventueel kun je een stukje blauwe marsepein eronder leggen, tegen het "doorschijnen".

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Carin schreef:

aftekenen, die niet te dik/diep vullen met blauwe piping gel, de randen markeren met "stenen" en de nijlpaarden daarin zetten.

Dan zou ik wel overleggen met het bruidspaar of je nijlpaarden tegen vocht kunnen. En of ze willen dat ze een natte buik krijgen ;) (want dat krijg je van pipinggel en ik denk dat het bruidspaar ze wil bewaren)

Ik ben het wel eens: het geeft het speciaalste effect!!!

5

De bruid gaat de nijlpaarden speciaal lakken, zodat er geen vocht in kan trekken..
Hoelang van te voren kun je piping gel aanbrengen??

6

En wat als je de nijlpaarden na boetseerde/ Of een bruidspaar nijlpaard maakt?
Weet je zeker dat er niets mis kan gaan met de houten nijlpaarden.

groetjes Francisca

7

Nathalie schreef:
Carin schreef:

aftekenen, die niet te dik/diep vullen met blauwe piping gel, de randen markeren met "stenen" en de nijlpaarden daarin zetten.

Dan zou ik wel overleggen met het bruidspaar of je nijlpaarden tegen vocht kunnen. En of ze willen dat ze een natte buik krijgen ;) (want dat krijg je van pipinggel en ik denk dat het bruidspaar ze wil bewaren)

Ik ben het wel eens: het geeft het speciaalste effect!!!

Sorry ik had het denk ik verkeerd begrepen. Ik dacht dat die nijlpaarden juist speciaal voor op de taart gekocht waren. Dat ze ze dus perse erop wilden.
Dat is dus niet get geval begrijp ik.
Dan zou ik gaan voor zo'n "poel" als ik noemde maar dan met geboetseerde nijlpaarden erin. Of desnoods stenen nijlpaardjes.

Groetjes, Carin

8

@ carin
Je hebt het wel goed begrepen!! Ze hebben de nijlpaarden idd speciaal laten maken en die MOETEN er dus op.
Ik ga gewoon aan de slag met jullie tips, thanx!!

9

@ Irma
als ze ze er speciaal voor hebben gekocht mogen toch ook hun buiken wel nat worden? Of zie ik nu toch weer iets verkeerd?
In ieder geval veel succes met je nijlpaarden! Ben heel benieuwd :Y wat je ervan gaat maken!

Groetjes, Carin

10

Ik heb ook van die houten beeldjes laten maken in Kenia, als ze een beetje zwart zijn...zit er vaak doodordinaire schoensmeer op! ( Misschien handig om te weten met het maken van je taart? en idd in combi met slagroom)