1

Onderwerp: taartdozen? Welke hoogte?

doos: 26x26x8

Welke maten gebruiken julliie? Is 8 cm hoog genoeg voor een 'gewone' beklede taart?

en 26x26, betekend dat dat er een beklede taart van 26 cm (rond) in kan? Of is dat dan te krap??
Pffff, wàt een toestanden zeg!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2

Re: taartdozen? Welke hoogte?

Qua hoogte zit je best goed. Je kunt de doos ook nog ophogen als je een knipje geeft aan de zijkant (allebei de kanten 2 knipjes)..dan verhoog je de doos extra. Zou er geen taart van 26cm in doen...daar zou ik eerder een doos van 30cm  voor gebruiken. Je moet de taart nl. nog bekleden dus dan wordt ie weer een stukje groter. In die van 26x26 cm pas een 20/22 cm goed.

Groetjes,
Daniela

3

Ik heb zelf altijd de dozen van 10 cm hoog, mijn taarten zijn altijd nogal hoog en dan heb ik echt de 10 cm nodig, verder zit er bij de dozen van Paardekooper standaard lipjes, zodat de doos ook halverwege blijft 'hangen' waardoor de doos hoger is

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Ik gebruik altijd 8 cm en dat is voldoende. Doormiddel van de lipjes zijn ze nog net iets extra te verhogen. Voor een taart van 26cm moet je minimaal 28 hebben. Ik gebruik eigenlijk altijd 30cm of groter

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

5

Bien, hebben ze 10cm bij Paardekoper dan? Want ik dacht dat die van mij maar 8cm waren? En ik haal ze ook bij Paardekoper... Heb ik weer 'es niet goed op zitten letten?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

ik heb ook dozen van 30 x 30 x 10 gehaald bij paardekooper en die bevallen mij beter dan de iets lagere dozen

7

Als het goed is verkopen ze dozen van 8 cm hoog en dozen van 10 cm hoog. Ik neem altijd zo hoog mogelijke dozen. En de lipjes zitten er standaard in om te verhogen maar daaraan heb ik dan meestal weer niet genoeg. Dan plak ik sateprikkers in de hoeken om n

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Ow dus daar zijn die lipjes voor :S

BlonT h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com