1

Onderwerp: vraag over ingredienten 25 x 25 vorm

Ik heb vandaag mijn verstelbare vierkant bakrand ontvangen van de webshop.JOEPIE!!
Nu wil ik daarmee een biscuit bakken en heb bij felicitaartjes gekeken in de schema welke hoeveelheden ik nodig zou hebben om een 25 x 25 cm kapsel te bakken.

Ik gebruik meestal voor een 22 a 24 vorm 400 gram mix en daar moeten dan 4 eieren bij(Ik gebruik moskovisch beslag van aveve).Dit komt overeen met de hoeveelheden van felicitaartjes.

Als ik nu kijk in het schema hoeveel ik nodig heb voor een 25x25 kapsel dan zou het neerkomen op 600 gram mix en maar liefst 9 eieren!!

Is dat niet wat veel? Klopt dit wel? Lijkt me namelijk erg veel eieren voor 200 gram meer mix!Ik zelf zou denken aan 6 eieren.Dus 1 ei per 100 gram mix

Wat vinden jullie?

Groetjes Angelique

2

Re: vraag over ingredienten 25 x 25 vorm

Voor 330 gram mix gebruik je 5 eieren. Dus 600 gram, en 9 eieren klopt wel volgens mij. Het is wel zo dat je vrij hoge kapsels krijgt. Je zou het dus met minder mix kunnen beginnen, als je denkt dat het teveel is.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Ik heb al verschillende malen het schema van Felicitaartjes gevolgd en...het klopt!!
Het ligt er ook aan hoe zwaar je eieren zijn M = ongeveer 50 gr en L 55  dus dat scheelt wel.

Je hart fluitsert, luister goed!

4

Ik gebruik er 7 eieren voor.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

5

Voor 25x25 gebruik ik voor een hoogte van 7cm 359 gram ei (en 456 gram mix). Ik neem geen hele eieren maar weeg altijd af (op

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Heb vandaag nog een 25x25 gemaakt en inderdaad het schema van felicitaartjes aangehouden, weeg inderdaad wel altijd mijn eieren af, vandaag had ik er nl 10 nodig, waren een beetje kleine eieren. Ik ga wel altijd voor megahoge kapsels omdat ik de laatste tijd de onderkant (voorheen bovenkant) recht afsnij zodat ik dan geen 'zwevende' kapsels krijg en ze dus mooier en strakker kan bekleden.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

oke dus ik moet gewoon wegen begrijp ik.Het heeft dus echt met het gewicht in eieren te maken per 100 gram mix.En niet met stuks eenheden haha.

Ik ga jullie raad in ieder geval uitproberen.

Nog even een misschien dommer vraag tussendoor,maar hoe meer eieren ......hoe hoger het kapsel?? Of zie ik dat verkeerd?

Groetjes Angelique