1

Onderwerp: Caramel creme

Ik wil mijn schoonzus en zwager vrijdag verrassen met een taartje mee op hun weekendje weg terwijl hun jongste hier logeert ( de andere 2 zijn bij opa en oma) en ik wil bananenbavarois met caramelcreme proberen.

DOe je dan blokjes caramel smelten en door de botercreme roeren of doe je dat anders??!! En welke caramel gebruik je dan?!

2

Re: Caramel creme

Ik zou Saroma halen bij de supermarkt. Die heb je ook in Caramel-smaak. Gewoon door de botercreme roeren en smullen maar!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3 Laatst bewerkt door Carin (15-01-2008 23:12)

Door de poedersuiker roeren voor je gaat mixen, of als de botercreme klaar is erdoor roeren?
En moet ik hem in dat laatste geval dan eerst oplossen in een pietsie water?
Krijgt de botercreme ook kleur van saroma?

Sorry hoor, voor zoveel vragen :o

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4 Laatst bewerkt door Naära (15-01-2008 23:46)

Gewoon het poeder door de botercreme roeren. Verder niets toevoegen.
Ik heb tot nu toe alleen de bananensaroma gebruikt en die geeft geen kleur af. De andere smaken liggen hier wel in de kast (aardbeien, frambozen en caramel) maar die heb ik dus nog niet gebruikt. Ik denk dat je er niet zo veel van ziet. Je gebruikt niet zo veel poeder, de smaak is sterk.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Met bebogeen heb je ook de smaak van caramel. Miss kan je deze ook door je botercreme roeren.

De aarbeien saroma heb ik ook gebruikt en het word echt heel licht roze. En daar ging het hele pakje doorheen. Dus je ziet het niet echt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Naära schreef:

Ik zou Saroma halen bij de supermarkt. Die heb je ook in Caramel-smaak. Gewoon door de botercreme roeren en smullen maar!

Saroma is geen optie mijn zwager vind saroma heel erg vies!

7

Bebogeen is nog een idee maar dan zou het eerder een laagje zijn die ik onder een andere vulling smeer.

8

Karen75 schreef:

Bebogeen is nog een idee maar dan zou het eerder een laagje zijn die ik onder een andere vulling smeer.

Ik gebruik het ook als laagje want ik weet niet of het door de botercreme kon omdat het zo taai is. Maar ja je heb wel de smaak van caramel.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

jolanda71 schreef:
Karen75 schreef:

Ik gebruik het ook als laagje want ik weet niet of het door de botercreme kon omdat het zo taai is. Maar ja je heb wel de smaak van caramel.

ja daar ben ik dus ook bang voor dat het er niet lekker doorroert, misschien toch maar caramel ik kleine blokjes snijden en door de botercreme roeren maar ik ben bang dat het dan ozo zoet wordt botercreme is al zo zoet...

10

Ik roer regelmatig bebogeen door de botercreme en dat gaat prima. Smaakt ook heerlijk!!!!!!!!!

Voor mijn e.v. taart wil ik trouwens proberen om bebogeen met slagroom te mengen. Dan dus slagroom verwarmen, bebogeen erin laten smelten, afkoelen en met klopfix stijfkloppen. Hoop dat dit lukt en lekker wordt.
Botercreme gebruik ik nl alleen om af te smeren. Als vulling vind ik het te machtig, maar eerdere vullingen o.b.v. slagroom vond ik steeds wel erg lekker, dus vandaar. :)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Karen75 schreef:
jolanda71 schreef:
Karen75 schreef:

ja daar ben ik dus ook bang voor dat het er niet lekker doorroert, misschien toch maar caramel ik kleine blokjes snijden en door de botercreme roeren maar ik ben bang dat het dan ozo zoet wordt botercreme is al zo zoet...

Je kan natuurlijk minder suiker erdoor doen. Misschien eerst een hele kleine hoeveel heid maken? Je kan met blokjes ook niet afsmeren.

12

en moest je nu eens caramalsiroop door je boter draaien en lang laten kloppen ipv suiker?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

13

Mirjam5 schreef:

slagroom verwarmen, bebogeen erin laten smelten, afkoelen en met klopfix stijfkloppen. Hoop dat dit lukt en lekker wordt.
Groetjes,
Mirjam

Ik vraag me af of je slagroom die verwarmt is geweest nog wel stijf kan kloppen... denk van niet (maar weet dat niet zeker)

Groetjes, Carin

14

Carin schreef:
Mirjam5 schreef:

slagroom verwarmen, bebogeen erin laten smelten, afkoelen en met klopfix stijfkloppen. Hoop dat dit lukt en lekker wordt.
Groetjes,
Mirjam

Ik vraag me af of je slagroom die verwarmt is geweest nog wel stijf kan kloppen... denk van niet (maar weet dat niet zeker)

volgens mij wel hoor want met de tobblerone mousse word die ook gewoon stijf... maar ga nu twijfelen of dat niet van de chocolade is...

15

hoi hoi, ik weet niet of ik te laat ben met mijn opmerking.

Maar ik raad de Saroma caramel variant af (maar dat doe je al niet) want deze smaakcombinatie is echt ontzettend niet lekker zeg maar.

Ik ben de laatste tijd wat aan het testen met smaakstoffen van Gelatti en deze bevallen me prima ze combineren prima met de botercreme van de webshop. De smaak caramel heb ik nog niet geprobeerd. voor meer info verwijs ik je naar hun website:
http://www.gelatti.nl/winkel.html (aangezien Inge nog geen smaakstoffen verkoopt ga ik er van uit dat ik deze link mag plaatsen, zo niet sorry en verwijder het dan maar aub).

Wat je ook kunt doen voor de "extra bite" is de caramelbolletjes van dr. Oetker toevoegen aan je botercreme, of over je bavarois strooien, errug lekker.

groetjes KiT

er is altijd wel een reden voor taart

16

ik heb al bebogeen onder de botercreme gedaan en dat was lekker.
Saroma caramel vind ik niet slecht (itt de saroma banaan, is veel te chemisch van smaak)

17

Je kunt ook dessertsaus in caramelsmaak door de botercreme mixen. Dat heb ik al eerder gedaan en het was heerlijk!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

18

Lonnes schreef:

Je kunt ook dessertsaus in caramelsmaak door de botercreme mixen. Dat heb ik al eerder gedaan en het was heerlijk!

das een slimme.. die haal ik zo met boodschappendoen! thanks!

19

Lonnes schreef:

Dat had ik laatst gedaan en ik vond het smerig!

Groetjes, Carin

20

ojee oeps... nou ik kan het toch nergens vidnen hier ben al 2 supermarkten afgegaan... heb alleen nog hoop voor de appie.

en anders word het gewoon oreokoekjescreme met bananen bavarois!

21

Hoi,

Ik heb al eens bebogeen door de slagroom gedaan en dat ging goed.
Gewoon eerst de bebogeen goed doorroeren (of misschien een paar sec. in de magnetron) en dan door je slagroom kloppen.
Ook maak ik mijn botercreme met bebogeen. Dan vind ik hem het lekkerst.

Groetjes!
Evelotte

Happy Cake Day!

22

Eigenlijk heel makkelijk en superlekker is om een blikje gecondenseerde melk te koken, zachtjes laten koken voor 1,5 uur en helemaal laten afkoelen. Als je dit door de botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

23

Lara M. schreef:

Eigenlijk heel makkelijk en superlekker is om een blikje gecondenseerde melk te koken, zachtjes laten koken voor 1,5 uur en helemaal laten afkoelen. Als je dit door de botercr

24

Staat vaak bij de Indische spulletjes...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

25

okee ga ik zo voor de 3e keer vandaag naar een supermarkt :/

Berichten [ 1 tot 25 van 31 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren