1 Laatst bewerkt door Sweetgirl (15-01-2008 19:54)

Onderwerp: vraagt kapsel eenmaal uit de vriezer

als je aan kapsel na het bakken hebt ingevroren en je haalt het er weer uit en gaat dan vulen en bekleden..word het dan eerder oud dan als je het bers bakt en direct gaat bekleden en versieren.

en kun je beter in de koelkast bewaren nadat je alles klaar hebt of buiten de koelkast op een koele plek? ook als het dus niet in een dichte taartdoos past...

2

Re: vraagt kapsel eenmaal uit de vriezer

Nee ik vind niet dat het eerder oud wordt; hangt misschien wel af van hoe je het ingevroren hebt gehad. Zonder wat er omheen kan het natuurlijk wel uitdrogen, ik vries dan ook in in folie.

Het bewaren betreft vnl. de vulling. Biscuit hoeft bekleed en wel niet koud bewaard te worden, maar een aantal vullingen wel. Meestal is een koele plek goed genoeg.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ok ik heb het iff in folie ingepakt en ngevroren en wil voornalmelijk jam's en botercreme vullingen gaan gebruiken.

ik hoorde wel eens dat je icm gumpaste en ander suikerwerk juist niet in d ekoelkast moet doen ivm smelten

4

Vocht op suiker kan smelten veroorzaken, dat zal niet gelijk in de koelkast gebeuren, maar juist bij het eruit halen (condens). Ik had nog niet aan ander suikerwerk gedacht omdat ik dat zelf niet veel gebruik. Zowel rekenig houden met je vulling als met je bekleding dus ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag