1

Onderwerp: stapelen

Waar kan ik vinden hoe ik een taart moet stapelen. Ik weet dat je er iets van stokjes moet in steken. Maar wat voor stokjes zijn dat en waar kan ik dat kopen. Kunnen het ook rietjes zijn of is dat te slap. En dan een kartonnetje erop geloof ik en daarop dan de taart?

2

Re: stapelen

Rietjes lijken me te slap. Je kunt bij Gamma een rond houtje kopen van 2 meter (lang dan he :) ) en stukjes afzagen die je nodig hebt. Rest bewaren voor volgende keer.
Er moet inderdaad een kartonnetje onder elke taart.

Wellicht vind je met de zoekfunctie op deze site nog v

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

marjon schreef:

Waar kan ik vinden hoe ik een taart moet stapelen. Ik weet dat je er iets van stokjes moet in steken. Maar wat voor stokjes zijn dat en waar kan ik dat kopen. Kunnen het ook rietjes zijn of is dat te slap. En dan een kartonnetje erop geloof ik en daarop dan de taart?

Er zijn speciale deuvels te koop (dowels in het engels te verkrijgen in alle engelse online shops), voedselveilig, die moet je op de goede plaats zetten, afsnijden op hoogte en daar komt de volgende taart op te rusten. Je kunt in een vierkant markeren, of een driehoek en eventueel nog 1 in het midden.

Je kunt ook (voedselveilige) lollystokjes gebruiken. Zet iedere taart op zijn eigen kartonnetje, markeer de plaats waar de deuvels moeten komen, druk er eentje in tot hij echt niet meer verder kan en markeer deze 2 mm boven eht oppervlak van de taart, snijd daarna  de deuvels of lollystokjes op lengte, plaats op de gemarkeerde plaatsen in de cake en plaats de volgende taart met karton netjes hierop.

Meld altijd aan de ontvanger de geplaatste deuvels/stokjes en alle andere oneetbae artikelen die je gebruikt hebt.

I believe in Sandy Claws

4

Carin schreef:

Rietjes lijken me te slap. Je kunt bij Gamma een rond houtje kopen van 2 meter (lang dan he :) ) en stukjes afzagen die je nodig hebt. Rest bewaren voor volgende keer.
.

Deze wel even steriliseren door ze een 20 minuten te 'bakken' in een oven van 120 graden, af laten koelen en dan pas in de taart

I believe in Sandy Claws

5

En bij de macro of sligro/ven kun je doosjes mais prikkers open, kosten bijna niets en zijn zeker voedsel veilig en makkenlijk op maat te zagen/knippen. ;) :)

6

Maar dan hebben jullie het over een gewone ronde taart met nog eentje er direct bovenop dus? Dat houdt niet uitzichzelf gewoon?
Heb het nog nooit gemaakt, maar ben wel benieuwd of je echt meteen al die fratsen moet uithalen om de boel te stutten...

7

Wendy die maisprikkers hoe zien die eruit en waar liggen die ongeveer?

Granny kan je me een online winkel doorgeven waar ik die dingen kan bestellen.

En wel eerst de taart helemaal bekleden en daarna de stokjes erin. Of eerst de stokjes erin en daarna bekleden zodat de stokjes niet meer te zien zijn.

Bedankt

8

wendy schreef:

En bij de macro of sligro/ven kun je doosjes mais prikkers open, kosten bijna niets en zijn zeker voedsel veilig en makkenlijk op maat te zagen/knippen. ;) :)

Niet iedereen heeft een macro of sligropas tot zijn of haar beschikking.

I believe in Sandy Claws

9

Sarakim schreef:

Maar dan hebben jullie het over een gewone ronde taart met nog eentje er direct bovenop dus? Dat houdt niet uitzichzelf gewoon?
Heb het nog nooit gemaakt, maar ben wel benieuwd of je echt meteen al die fratsen moet uithalen om de boel te stutten...

Probeer het dan maar eens zonder, je ziet dan vanzelf waarom stutten nodig is, als je geen rich fruitcakes maakt dan moet je iedere taart waar je een andere op zet gewoon stutten......... :)

I believe in Sandy Claws

10

Marjon, al je wilt kan ik je wel (tegen portokosten) een stel van die maisprikkers opsturen..... ze gaan per 250 stuks :S , dus stel dat je er een stuk of 10 per taart gebruikt dan kan ik 25 taarten voort en zijn we minstens 5 jaar verder!
Mail me maar even via het formulier (zie onder de avatar) :)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

11

wendy schreef:

Bedoel je daarmee die superdikke "sateprikkers"? Die met die scherpe punten? Want daar heb ik een doosje van bij de Sligro gekocht.
Merk Take a dis, 250 stuks, 18 cm lang en ½ cm dik.

Groetjes, Carin

12

Oooooooh... domme Caatje :o ... zie nu dat er met koeieletters "maiskolfprikkers" op staat...

Groetjes, Carin

13

Eetstokjes............ op maat knippen en voila, een prima variant van de (naar mijn idee) dure dowels.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Pooh schreef:

Eetstokjes............ op maat knippen en voila, een prima variant van de (naar mijn idee) dure dowels.

Mja......dat ligt er maar aan wat voor eetstokjes...... (grijns)

Ik heb er namelijk in nogal wat verschillende prijsklassen, maar een uitstekend idee, mag ik dan de verpakte aanraden te koop bij de beter gesorteerde toko, erg goed, goedkoop en per 2 verpakt of per 10/20 of zelfs meer verpakt.

I believe in Sandy Claws

15

Xenos, per 20 verpakt.

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

16

Waarmee maak je die dowels op maat? Een zaagje lijkt me niet zo handig. Ik zag bij een how to een kniptang, maar wat voor tang is dat?

Groetjes Ilse

17

Ik zie hier alleen nog reacties over stokjes. Maar ik lees ook vaak over chocoladesticks, toch? Heb ik nog nooit gebruikt, maar lijkt me wel wat. Haal je die gewoon bij de supermarkt?
Ik gebruik zelf ook wel rietjes en dat gaat prima. Maar ik moet wel zeggen dat ik nog nooit verder gegaan ben dan 2 lagen. Misschien werken rietjes bij een zwaardere taart niet.

Groetjes, Sylvia

18

Stokjes kun je op maat knippen met een snoeischaar of een andere kniptang.

En inderdaad kunnen chocosticks ook! Die kun je in ieder geval bij de Lidl kopen, met mintsmaak a la aftereight of iets sinaasappeligs.
Ook gebruiken mensen wel 'stokjes' Kitkat.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

19

Bedankt Tom Poes, ik rijd volgende week even langs de Lidl voor die met sinaasappelsmaak! Ik maak voor volgende week vrijdag een stapeltaart voor mijn werk en die moet er natuurlijk wel een beetje professioneel uitzien. En dat gaat vast beter met chocoladesticks dan met rietjes :D

Groetjes, Sylvia